آمریکا به دنبال ارتباط مستقیم با ایران از طریق اشتون نیست

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر ارتباط آمریکایی‌ها با اشتون برای مذاکره با ایران را غیرواقعی خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران دروغگویی رسانه های غربی در خصوص خبرها مرتبط با ایران تمامی ندارد. چندی پیش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با عنوان «آمریکا در تلاش برای مذاکرات مستقیم با ایران» از تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران یاد کرد و  به نقل از یک مقام بی نام کاخ سفید نوشت: ارتباطات از واشنگتن به تهران در مواقعی از طریق دفتر خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفته است که ریاست گفت و گوهای ۵+۱ را نیز به عهده دارد.

Communications from Washington to Tehran have at times been sent through the office of Catherine Ashton, the European Union’s foreign-policy chief, who heads the diplomatic bloc negotiating with Iran, called the P5+1.

* خبرنگار ما در تماس با مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون این مساله را جویا شد و پرسید آیا این مساله صحت دارد که آمریکا به دنبال ارتباط مستقیم با ایران از طریق خانم اشتون است؟

 به هیچ عنوان، این اولین باری است که من این مساله را می شنوم و آن را تکذیب می کنم.

قبلا نیز رسانه های صهیونیستی در خصوص سفر کاترین اشتون به اسرائیل درست پیش از مذاکرات ۵+۱ خبری را منتشر کرده بودند که روزنامه هاآرتص در خبری عنوان کرد که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفت‌وگوهای مسکو راهی اسرائیل خواهد شد.

مایکل مان، سخنگوی اشتون در خصوص این خبر به فارس گفت: اشتون پس از مسکو راهی اسرائیل نخواهد شد و چنین خبری صحت ندارد.

اخبار کذب انتشار یافته در این خصوص تنها یک ادعای کذب نیست بلکه سبب می گردد مقامات کشورهای درگیر و مرتبط با آن خبر دچار اشتباه شوند. همانطور که در تحلیل خوبی که از خبرنگار خبرگزاری فارس ارائه شده است این خبر کذب به عنوان یکی از مستندات تحلیل ارائه شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.