آمریکا تحریم ایران را زیر پا گذاشت

ال استریت ژورنال: مشخص نیست که چگونه ایرانیان حق دارند سیگار مارلبروی تولید آمریکا را بکشند، اما حق ندارند خودروی پژوی تولید فرانسه را سوار شوند!

 

به گزارش جوان امروز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وال استریت ژورنال امروز نوشت: متهم کردن بانک انگلیسی استاندارد چارتر به انجام مبادلات پنهانی با ایران و نقض تحریم ها علیه این کشور از سوی مقامات ایالت نیویورک موجب شده تا برخی از چهره های سیاسی انگلیس، مقامات این ایالت را به تلاش برای تضعیف لندن به عنوان مرکز فعالیت های مالی متهم کنند. به نظر می رسد، مقامات انگلیسی از اینکه شرکت های اروپایی بیش از همتایان آمریکایی شان از تحریم ها علیه ایران متضرر شده اند، ناراضی اند.

این گزارش افزود: علی رغم تشدید تحریم ها علیه ایران، صادرات کالا از آمریکا به این در نیمه نخست ۲۰۱۲ حدود ۷۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که صادرات کالا از اتحادیه اروپا به تهران در حال کاهش است.

  وال استریت ژورنال ادامه داد: مشخص نیست که چگونه ایرانیان حق دارند سیگار مارلبروی تولید آمریکا را بکشند، اما حق ندارند خودروی پژوی تولید فرانسه را سوار شوند! به بیان دیگر، وقتی پای شرکت های آمریکایی به میان می آید، مقامات دولت آمریکا انعطاف بیشتری را در مورد تحریم ها از خود نشان می دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.