آموزش، همزمان با برگزاری یک جشنواره منجر به مهارت می شود

داور بخش عکس نخستین جشنواره ی «پرچم»:

سینما پرس- گروه هفت هنر/محسن راستانی، داور بخش عکس نخستین جشنواره ی «پرچم» معتقد است، آموزش، همزمان با اعلام موضوع یک جشنواره منجر به مهارت در آن حوزه می شود. نخستین جشنواره ی «پرچم» نیز فرصتی است که به مباحث آموزشی در این حوزه دست پیدا کنیم.

به گزارش سینما پرس، راستانی ضمن بیان این مطلب گفت: همزمان با اعلام فراخوان نخستین جشنواره ی «پرچم» می توان با برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت حضوری و یا غیر حضوری موجب ترغیب مخاطبان برای شرکت در این جشنواره شد.

وی با بیان این که در این کارگاه های آموزشی می توان نمونه جهانی عکس را با موضوع پرچم نشان داد تا علاقه مندان بیاموزند این نمونه ها را بومی کنند، اظهار داشت: بسیاری از شرکت کنندگان به هنر عکاسی تسلط ندارند و در مسابقات شرکت می کنند. این افراد در گام های نخستین تجربه ی مباحث آموزشی به سر می برند و چندان با موضوع آشنایی ندارند.

داور بخش عکس نخستین جشنواره ی «پرچم» ادامه داد: با بررسی آمار شرکت کنندگان در مسابقات و جشنواره ها متوجه این موضوع خواهیم شد. ولی برپایی کارگاه آموزشی موجب تجربه و آموزش آن ها می شود و به تعداد شرکت کنندگان افزوده خواهد شد.

راستانی با این توضیح که به طور معمول در برگزاری انواع جشنواره ها فقط موضوعی برای عکاسی اعلام می شود و هیچ نتیجه ی آموزشی به همراه ندارد، گفت: آموزش همزمان با اعلام موضوع یک جشنواره منجر به مهارت در آن حوزه می شود.

این مدرس دانشگاه با بیان این که جشنواره ای که آموزش به همراه دارد زمینه رقابت ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: زمانی که این جریان هدایت نشود ممکن است از بین هزاران عکس ارسالی فقط سی عکس انتخاب شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد نخستین جشنواره ی «پرچم» موجب ارتقای هنر عکاسی شود و در پایان گفت: این جشنواره نیز فرصتی است تا به سامان دهی ورک شاپ همزمان با یک جشنواره دست پیدا کنیم و از دیدگاه آموزشی به این جریان نگاه کنیم که بعد آموزشی دارد.

راستانی معتقد است، باید به جای داشتن سازمان جشنواره ها به سازمان ورک شاپ دست پیدا کنیم.

نخستین جشنواره ی «پرچم» به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۹۶۷


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.