آموزش تفکر خلاق به کودکان

جام جم آنلاین: در برنامه‌ای با عنوان «فلسفه برای کودکان» شیوه‌های تفکر خلاق به بچه‌ها آموزش داده می شود.

علی زارعان مدیر گروه خردسال و کودک شبکه ۲ درباره برنامه‌ فلسفه برای کودکان به «جام‌جم» گفت: این برنامه یک طرح جدید است و مطمئن هستم برای بچه‌ها مفید خواهد بود و می‌توانند نهایت استفاده را از آن ببرند. تحقیق و نگارش این برنامه از اواخر سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برای تهیه این برنامه، جلسه‌ای با بنیاد حکمت اسلامی صدرا داشتیم. در این جلسه با آیت‌الله محمد خامنه‌ای، رییس این بنیاد صحبت کردیم. ایشان افق‌ها و نگرش‌‌هایشان را در ارتباط با فلسفه برای کودکان مطرح کردند و درباره ضرورت این امر و تاریخچه آن در کشورهای اروپایی و تاریخ آن در ایران که از ۱۰ سال قبل آغاز شده، توضیحاتی دادند که ما از نظرات ایشان خیلی استفاده کردیم.

زارعان با بیان این‌که بنیاد حکمت اسلامی صدرا، آمادگی خود را مبنی بر همکاری با شبکه ۲ برای تقویت تفکر و اندیشه کودکان در قالب برنامه‌های متنوع اعلام کرده است، توضیح داد: قرار است دراین باره کارهای مطالعاتی انجام شود. در این جلسه دکتر بیژن شکرریز، کارگردان و عطائیان، مشاور برنامه هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: این برنامه در ۱۰۴ قسمت هفت دقیقه‌ای تهیه می‌شود و در آن از قالب‌های نمایش، انیمیشن و… استفاده می‌کنیم. تولید برنامه فلسفه برای کودکان از ابتدای تابستان شروع می‌شود. به احتمال زیاد بخش‌هایی از این مجموعه در ماه رمضان یا بعد از این ایام روی آنتن می‌رود.

مدیر گروه خردسال و کودک شبکه ۲ با اشاره به آموزش فلسفه به کودکان گفت: در دنیا، فصل جدیدی به نام فلسفه برای کودکان باز شده ‌است که در این فصل روش‌های نوین تفکر، خلاقیت و نوآوری به کودکان و خردسالان آموزش داده می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با طراحی یک برنامه جدید شیوه‌های تفکر جدید را به کودکان آموزش دهیم.

زارعان افزود: در این برنامه قصد داریم روش‌های جدید تفکر خلاق را یاد بدهیم تا بچه‌ها بدانند در آینده باید چگونه برای موارد مختلف زندگی‌شان فکر کنند. درواقع این برنامه به توانمندی فکری کودکان توجه می‌کند و به آنها آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند از این نوع تفکر بهره ببرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.