آموزش جلوگیری از مسدود شدن اکانت «اپل آی‌دی»

مطمئنا شما هم به این نتیجه و یا تجربه رسیده‌اید که حالا به هر بهانه‌ای دیگر فعالیت مجازی در دنیای مجازی بین‌المللی برای ما ایرانی‌ها بسیار مشقت‌آور و سخت شده است و یکی از این دردسرهای شیرین! ساخت و البته حفظ اکانت آی‌تونز یا اپل آی‌دی است که اگر چه این سختی برای ما خاطره شده اما خب اینکه اکانتی را که با مشقت فراوان درست کرده‌ایم به راحتی از دست بدهیم همچنان دردآور است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، در این مقاله قصد داریم راههایی که ممکن است اکانت شما مسدود شود را به شما یادآور شوم و در ضمن راهکارهای موجود برای جلوگیری از این کار را برای شما بازگو کنم زیرا مطمئنا بسیاری از شما مانندما با خرید گیفت کارت‌های گران‌قیمت زحمت فراوانی برای خرید قانونی برنامه‌ها متقبل می‌شوید که با از دست رفتن اکانت شما همه آنها بر باد می‌رود!

اپل آی‌دینصب بر روی رایانه های مختلف

همانطور که اکثر ما می‌دانیم اپل به امنیت اکانت کاربران خود بسیار اهمیت داده است که یکی از این موارد امکان استفاده از اکانت خود بر روی ۵ سیستم عامل است بدین معنی که شما تنها می‌توانید از اکانت خود در ۵ سیستم عامل مختلف (دقت کنید سیستم عامل و نه رایانه!)‌ استفاده کنید و از آنجا که اکثر کاربران ایرانی از سیستم عامل کرک شده و با یک لایسنس مشترک استفاده می‌کنند توصیه اکید زیر را بسیار جدی بگیرند.

شما در هنگام وارد کردن اکانت خود در برنامه آی‌تونز حتما باید سیستم خود را در اصطلاح آتورایز کنید که این بدان معنی است که برنامه‌های دانلود شده قبلی و بعدی شما بر روی آی‌تونز امکان نصب بر روی دستگاه شما را نیز داشته باشند و اپل مشخصات سیستم عامل انحصاری شما را در سوابق شما ضبط می‌کند. شما اگر از سیستم عامل ویندوز اریجینال استفاده می‌کنید در هنگام نصب بعدی سیستم عامل خود نیز می‌توانید بدون نگرانی از همان اکانت خود استفاده کنید. اما اگر ویندوز شما اریجینال نیست و هر از چندگاهی با پاک کردن ویندوز دوباره آن را نصب می‌کنید لازم است این توصیه را جدی بگیرید.

اپل آی‌دیبه شما توصیه اکید می‌کنم که حتما هنگامی که قصد نصب و استفاده از ویندوز غیراریجینال و در اصطلاح کرک شده را دارید حتما پیش از پاک کردن ویندوز قبلی وارد برنامه آی‌تونز شده و از منوی آی‌تونز اکانت خود را در اصطلاح دی‌ آتورایز کنند و سپس با خیال راحت با پاک کردن ویندوز قبلی اقدام به نصب ویندوز جدید کنید زیرا اپل تا ۵ بار امکان اتورایز سیستم عامل‌های مختلف را برای شما امکان‌پذیر کرده و زمانی که شما برای بار ششم بخواهید از یک سیستم عامل و یا رایانه متفاوت اقدام به این کار کنید اپل جلوی کار شما را گرفته و اکانت شما را مسدود می‌کند. اما هنگامی که سیستم عامل خود را دی اتورایز می‌کنید در واقع یک فرصت از پنج فرصت خود را همچنان نگه می‌دارید.

استفاده از روش تغییر IP

خوب بسیاری از کاربران ایرانی برای استفاده از گوگل پلی و یا اپ استور شرکت اپل برای اینکه تحریم هستیم و امکان دسترسی معمولی به آنها امکان‌پذیر نیست از راههایی چون تغییر آی‌پی و اسمشو نبر بهره می‌برند که البته مشقت دسترسی به گوگل پلی در این خصوص سخت‌تر شده و بسیار بیشتر است چون باید گوشی خود را در حالت آفلاین نیز قرار دهیم تا اپراتور ما نیز توسط گوگل شناخته نشود.

اپل آی‌دی

البته بعد از مدت مدیدی، اپل تحریم فروشگاهی خود را از روی کاربران ایرانی برداشت و دیگر کاربران اپل در ایران می‌توانند به راحتی از اپ‌استور استفاده کنند و خوشبختانه دیگر احتیاج به هیچ میانبری هم نیست. البته در برخی مواقع به ندرت بر روی برخی آی‌پی‌های مشکوک همچنان اپل از ارائه سرویس خودداری می‌کند اما همانطور که گفتیم بسیار به ندرت پیش می‌اید بنابراین توصیه اکید می‌کنم که حتما به صورت معمولی از این فروشگاه استفاده و از راه‌های غیر معمول استفاده نکنید چون در صورتی که با دو آی‌پی از دو کشور مختلف به فروشگاه متصل شوید اپل شما را مجبور به تغییر پسورد می‌کند چون احتمال می‌دهد که اکانت شما مورد سرقت قرار گرفته است و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد اپل خیلی راحت اکانت شما را مسدود می‌کند و البته یک استثنا در این میان وجود دارد زیرا اپل برای برنامه‌های مجانی خود کمتر سخت‌گیری می‌کند و فقط در هنگام خرید برنامه است که اپل سخت‌گیری‌های معمول خود را دارد چون به هر حال پول و اعتبار از حساب کاربر کسر می‌شود.

پس در هنگامی که با ارور ۱۰۰۹ هم مواجه شدید این بدان معنی است که اپل در حال به‌روز رسانی آی‌پی های سرور خود است و بین چند ساعت تا چند روز این مشکل حل می‌شود پس برای خریدن برنامه هیچ وقت از دو آی‌پی مختلف استفاده نکنید.

خرید گیف کارت غیر معتبر

با علم به اینکه قیمت گیفت کارت در کشور ما بسیار بالا است هیچ زمان از گیف کارت غیر معتبر استفاده نکنید زیرا زمانی که مثلا اکانت ۵۰ دلاری را ۶۰ هزار تومان می‌فروشند، با توجه به قیمت دلار این قیمت بسیار غیر طبیعی است و بالطبع این کد گیف کارت باید مشکلدار باشد و اگر اپل تشخیص دهد که گیفت کارت شما مشکل دارد و یا سرقتی است بلادرنگ اکانت شما را مسدود می‌کند.

اپل آی‌دیاگر اکانتم سوخت چی؟

به هر حال تا سرحد امکان سعی کنید با رعایت این نکات، اکانت خود را از دست ندهید ولی در این صورت شاید و شاید و شاید با نامه‌نگاری با قسمت پشتیبانی اپل بتوانید اکانت خود را و در واقه تمام برنامه‌های خریداری شده خود را دوباره بازپس بگیرید. در این خصوص از این لینک و این لینک هم که بخش پشتیبانی رسمی اپل است می‌توانید جویای حل مشکل خود شوید.

اگر شما هم تجربه‌ای در این خصوص دارید می‌توانید در قسمت نظرات با دوستانتان در میان بگذارید.

موفق باشید.

خبر های مرتبط:

  1. آموزش ساخت اکانت اپل برای کاربران ایرانی
  2. میزان اکانت های جعلی در facebook
  3. نحوه وارد کردن اکانت Outlook در ios

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.