آموزش خوشنویسی به ۱۷۰۰ نفر در نمایشگاه قرآن

بیش از۱۷۰۰ نفر از ابتدای برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه خوشنویسی بخش نوجوان تحت آموزش هنر خوشنویسی قرار گرفتند

غرفه خوشنویسی بخش نوجوان یکی از محبوب‌ترین فضاهای آموزشی برای نوجوانان در این دوره از نمایشگاه است. نوجوانان در این غرفه نحوه استفاده از قلم خوشنویسی و مهارت استفاده از دانگ‌های قلم را یاد گرفته و پس از تسلط روی خطوط افقی ، عمودی و منحنی ، خطوط خوشنویسی را کار می‌کنند.

سبحان، نام خطی است که در این بخش به نوجوانان آموزش داده می‌شود، این خط مجموعه ۱۴ خط قرآنی را در برمی‌گیرد که از ابداعات هنرمند تبریزی سبحان مهرداد محمدپور می باشد که یکی از این خطوط، خط جمکران است که برای نخستین ‌بار از ابتدای نمایشگاه تاکنون توسط این هنرمند به علاقمندان نوجوان ایران و جهان آموزش داده می شود.

نوجوانان در ابتدا با یادگیری مراحل تولید آثار قرآنی، مذهبی در هنر از جمله وضو قبل از کتابت قرآن و جایگاه هنر خوشنویسی اسلامی آشنا می شوند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، مهارت خطاطی روی انواع سطوح اثرپذیر نظیر پارچه و بوم را به دست می‌آورند و مبانی زیبا شناسی بصری را نیز فراگرفته و در صورت تمایل شیوه جدیدی از نقاشی خط را که « نقاشی خط هوالجمیل» نام دارد را فرا می‌ گیرند.
گفتنی است در این غرفه هنرمندانی از کشور دبی ،افغانستان،بغداد،بنگلادش برای یادگیری خطوط خوشنویسی سبحان درحال آموزش هستند. این غرفه روزانه پنج علاقه‌مند به هنرخوشنویسی را جذب می‌کند و به صورت میانگین بیش از ۱۰۰ نفر در طول روز در این غرفه برای آموزش این هنرجدید و بزرگ حاضر می‌شوند.

یادآور می‌شود، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای امام خمینی(ره) تهران تا ۲۴ مردادماه جاری ادامه و بخش نوجوان این نمایشگاه میزبان خوشنویسان ایران و جهان است.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.