آموزش رایگان به کارکنان بیمارستان دوستدار کودک ارایه می شود

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارشناسان وزارت بهداشت آمادگی دارند بصورت رایگان درباره بیمارستان های دوستدار کودک، همه کارکنان مربوطه بیمارستان های کشور را آموزش دهند.

‘محمداسماعیل مطلق’  افزود: تمام بیمارستان های دوستدار کودک در کشور باید روی ۱۰ اقدامی که موظفند در بیمارستان های خود انجام دهند، ارزیابی های لازم را به عمل آورند.

وی یادآورشد: تغذیه با شیرمادر و ممنوعیت استفاده از بطری شیر و پستانک از جمله اقدام هایی است که باید در بیمارستان های دوستدار کودک صورت گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت توضیح داد: این وزارتخانه به منظور حسن اجرای برنامه بیمارستان دوستدار کودک، پس از اینکه بیمارستان ها لوح اجرای این برنامه را دریافت کردند، عملکرد آنها را بصورت دوره ای پایش و ارزیابی مجدد می کند.

مطلق تاکید کرد نتایج ارزیابی دوباره اقدامات ده گانه شیرمادر در رتبه بندی و اعتباربخشی بیمارستان ها اعمال می شود.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین لازم است پرسنل بیمارستان های دوستدار کودک، برنامه ارزیابی مجدد بیمارستان های خود را قبل از انقضای گواهینامه ارزشیابی کلی سالانه بیمارستان، صورت دهند.

اکنون ۵۲۰ بیمارستان دوستدار کودک در کشور فعال هستند. در این بیمارستان ها ۱۰ استاندارد هنگام تولد کودک باید رعایت شود که آموزش مادران باردار در زمینه مزایای تغذیه با شیرمادر، چگونگی شیردهی و تداوم آن، عوارض تغذیه مصنوعی و بطری و گول زنک -پستونک- از جمله این موارد است.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.