آموزش سخت چالش بزرگ چاپگرهای سه بعدی

۲۰فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- یکی از موانعی که بر سر راه عرضه عمومی چاپگرهای سه‌بعدی به بازار مصرفی جهان وجود دارد، این است که برای استفاده از دستگاه مذکور باید آموزش‌های پیچیده دیده شود.

کاربران از اینکه یک چاپگر سه‌بعدی در خانه داشته باشند ابزار خرسندی می‌کنند، اما “پیت بازیلایر”(Pete Basiliere) مدیر تحقیقات گارتنر توضیح داده است که این اتفاق در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، بازیلایر که نویسنده گزارش اخیر گارتنر است و آخرین پیش‌بینی‌های این مرکز در مورد آینده چاپگرهای سه‌بعدی را توضیح داده است، پیش‌بینی می‌کند که قیمت چاپگرهای سه‌بعدی مخصوص سازمان‌ها تا سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۲ هزار دلار می‌رسد. این مسئله می‌تواند کاربران خانگی را برای خرید چاپگر سه‌بعدی ناامید کند.

اما بازیلایر این صحبت را عجیب و بحث‌برانگیز می‌داند که بعضی کارشناسان این‌ روزها پیش‌بینی کرده‌اند همان‌طور که ۱۰ سال قبل ورود چاپگرهای دوبعدی کاغذی به منازل امری غیرواقعی به‌نظر می‌رسد و این روزها به‌راحتی در اختیار همه کاربران قرار گرفته است، در آینده نزدیک چاپگرهای سه‌بعدی هم وارد منازل خواهند شد.

یکی از موانعی که سر راه عرضه عمومی چاپگرهای سه‌بعدی به بازار مصرفی جهان وجود دارد این است که برای استفاده از دستگاه مذکور باید آموزش‌های لازم دیده شود.

کاربرانی که قصد استفاده از این دستگاه را دارند باید مهارت لازم برای استفاده از نرم‌افزار CAD یا نرم‌افزارهای مخصوص طراحی‌های سه‌بعدی را داشته باشند و بتوانند ابزارهای مورد نیاز خود را به صورت سه‌بعدی طراحی کنند. حتی زمانی که یک کاربر نحوه انجام طراحی‌های سه‌بعدی را می‌آموزد، پیچیدگی‌های چاپ سه‌بعدی بسیار بسیار است و او را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.