آموزش فرهنگ شهروندی در محلات شمال پایتخت

به منظور ارتقای فرهنگ شهروندی، زندگی شهرنشینی و افزایش آگاهی های همگانی دوره ها و کارگاه های آموزشی در محلات ۲۶ گانه شمال تهران برگزار می شود.

محسن جلای معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: ارتقای فرهنگ شهروندی و یا به عبارت بهتر توسعه فرهنگ شهروندی در حقیقت مدیریت فرآیندهای آموزش فرهنگ شهروندی است و در بحث آموزش اولین چیزی که دارای اهمیت است ایجاد نیاز در مخاطبین است.

وی بیان کرد: کلاسهای و کارگاهای آموزشی درمحلات ۲۶ گانه منطقه با توجه به نیاز سنجی ها و مطالعات انجام شده در دوره های مشخص و زمان بندیهای مدیریت شده برپا شده است.
جلای تصریح کرد: خانه های سلامت، خانه های کارآفرینی، خانه های کوثر، دارالقرآنها در مجموعه های فرهنگی و اجتماعی سرای محلات که توسط خود شهروندان اداره می شود، فضاهای ارزشمندی است که درجهت ارتقاء زندگی شهری و آموزشهای شهروندی گامهای بلندی را طی کرده است.

وی گفت: هم اکنون چندین کارگاه و دوره های آموزشی متنوع در سرای محلات ۲۶ گانه، در سطح منطقه از جمله کلاس آموزشی تغذیه نوزا باشید ما در جهت افزایش آگاهی مادران با خواص شیر مادر، کلاس آموزش پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی با هدف پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی و کاهش مشکلات ناشی از آن در بین شهروندان و به خصوص سالمندان، برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی با محوریت آگاه سازی شهروندان با اهمیت موضوع فرزند پروری و تاثیر آن بر بهبود رشد فرزندان در خانواده دایر است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.