آنژیو پلاستی عروق کرونر نسبت به درمان‌های طبی رایج، برتری خاصی ندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

بهره‌گیری از روش آنژیوپلاستی عروق کرونر (PCI)‌ در اشخاص مبتلا به بیماری کرونری قلب مزیت چندانی نسبت به درمان‌های رایج طبی ندارد.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مقالات ارائه شده درخصوص گردش خون قلبی عروقی، نتیجه تحقیقات اخیر روی ۷۰۰۰ بیمار نشان می‌دهد که مزایای دستکاری عروق کرونر از راه پوست (PCI)‌ در اشخاص مبتلا به بیماری عروق کرونر که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های درگیر نماینده قلب است، به اندازه درمان‌های معمول طبی است.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: PCI‌ یا آنژیوپلاستی عروق کرونر نمی‌تواند سبب کاهش وقوع خطرات مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی عروقی در مقایسه با روش‌های درمانی طبی شود و همچنین روش PCI، خطر وقوع انفارکتوس غیرکشنده میوکارد و نیاز به بازگشایی دوباره شریان‌ها را کاهش نمی‌دهد.

از طرفی نتیجه دیگر این مطالعه حاکی است تنها برتری روش PCI‌ در گشودن شریان‌ها نسبت به درمان‌های طبی رایج، این است که PCI‌ بیشتر می‌تواند میزان دردهای آنژینی را کاهش دهد.

به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی وب‌دا، برای درمان طبی جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری در اشخاص مبتلا به بیماری عروق کرونر از ۳ دسته داروها شامل داروهای کاهنده چربی، داروهای ضد پرفشاری خون و داروهای ضد پلاکت استفاده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.