آنکارا از گروه‌های مسلح در سوریه حمایت نکند

جام جم آنلاین: هزاران نفر از مردم ترکیه در شهرهای مختلف این کشور در روز جهانی صلح علیه سیاست های دولت این کشور در برابر بحران سوریه تظاهرات کردند.

واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیونی المنار گزارش داد،تظاهرات کنندگان توقف حمایت آنکارا را از گروه‌های مسلح در سوریه خواستار شدند.

مردم ترکیه همچنین بر لزوم حل مشکلات آوارگان سوری در این کشور تأکید کردند.

آنکارا از جمله شهرهای ترکیه بود که تظاهرات روز جهانی صلح در آن برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات جنگ علیه سوریه را رد کردند.

حمیده یاگیت عضو اتحادیه معلمان ترکیه در حاشیه این تظاهرات گفت:«ما نه در داخل و نه در خارج خواهان جنگ نیستیم. زیرا همه ملتها با یکدیگر برادر هستند. پیام ما برای ملت سوریه آن است که از آنان حمایت می کنیم.»

تظاهرکنندگان به شدت از سیاست خارجی حزب عدالت و توسعه انتقاد و دولت اردوغان را متهم به پیروی از سیاستهای آمریکا کردند.

یک شهروند ترک در این تظاهرات گفت:« سیاست دولت ما در برابر سوریه اشتباه است. دخالت دولت ترکیه در سوریه یکی از دلایل ادامه بحران در این کشور است، ما می خواهیم با کشورهای همسایه در صلح زندگی کنیم و نمی خواهیم که ابزاری در دست امپریالیسم جهانی باشیم.»

یک مرد  سوری هم  تصریح کرد:« ملت سوریه آینده خود را تعیین می کند و اردوغان و قدرتهای غربی و کسانی که به دنبال جنگ با سوریه هستند نمی توانند سرنوشت ملت سوریه را تعیین کنند.»

شرکت کنندگان در تظاهرات در آنکارا با صدور بیانیه ای بسته شدن اردوگاه های آموزش افراد مسلح در انطاکیه ترکیه را خواستار شدند.

یکی از سخنرانان در این تظاهرات گفت:« ما اجازه نخواهیم داد  که انطاکیه به پایگاه تروریستها و افراد مسلح تبدیل شود.»

یک شهروند دیگر ترک خاطر نشان کرد:«آنچه امروز در سوریه روی می دهد، جنگ امپریالیستی علیه منطقه است و طرفداران صلح در منطقه باید با یکدیگر متحد شوند.»


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.