آواز ایرانی در حال قربانی شدن است/شعر و ادبیات از آواز استاد ابراهیمی تراوش می کرد

فروردین ۱۴۰۳

حمیدرضا نوربخش در مراسم تشییع پیکر استاد ابراهیمی

پیکر استاد احمد ابراهیمی صبح امروز با حضور بسیاری از خوانندگان در تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، این مراسم با حضور حمید شاه آبادی(معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی ترابی(رئیس انجمن موسیقی ایران)، علی مرادخانی(رئیس موزه موسیقی)، شهرام ناظری، حمیدرضا نوربخش، محمد سریر، هادی منتظری، داوود گنجه ای ، نصرالله ناصح پور، علی رضا قربانی، محمد منتشری و…. برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمید رضا نوربخش نیز ضمن ابراز تاسف از درگذشت چند تن از اساتید موسیقی کشورمان طی هفته های قبل گفت: دریغ مندانه می گویم هفته ها و روزهایی را پشت سر می گذاریم که هر روز خبر فقدان بزرگی از قبیله موسیقی را می شنویم. در این هفته ها داغ هایی بر دل اهالی موسیقی ماند که جبرانش مشکل و شاید هم غیرممکن باشد.شعر و ادبیات از آواز استاد ابراهیمی تراوش می کرد، ایشان اشراف کاملی بر روی موسیقی ردیف دستگاهی و آواز ایرانی داشتند که نشان می داد محضر بزرگان موسیقی این مرز و بوم را درک کرده اند.

نوربخش گفت: من اصلا انسان نصیحت کننده ای نیستم اما لازم است که اینجا به این نکته اشاره کنم که خوانندگان جوان نباید اصول را فراموش کنند چرا که آنچه این روزها در حال قربانی شدن است خود آواز است و متاسفانه این روزها همه دوستان دنبال تصنیف و آهنگ هایی می باشند که بتواند آنها را به شهرت برساند در حالیکه از ماهیت آواز غافل شده اند و جایگاه آن را تضعیف کرده اند.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: استاد احمد ابراهیمی از مال دنیا هیچ نداشت و نکته ای که باید به متولیان و مسوولان فرهنگی کشور بگویم این است که استاد حتی یک منزل شخصی هم از خود نداشت و این درد و فاجعه ای بزرگ برای جامعه هنری کشور است که امیدوارم در آینده مسوولان به این موضوع مهم نگاه جدی تری داشته باشند.

نوربخش همچنین از زحمات پریوش شهبازی همسر استاد احمد ابراهیمی به خصوص در چند سال اخیر تشکر و قدردانی کرد که حتی در سخت ترین شرایط نیز در کنار استاد بود.

در ادامه علیرضا قربانی دربارهٔ استاد ابراهیمی گفت: از سال های دور افتخار شاگردی ایشان را داشتم و آنچه دربارهٔ ایشان می توانم بگویم این است که استاد ابراهیمی در حیطه ادبیات اشراف بسیار بسیاری داشت که مثال زدنی بود.

در ادامه علیرضا قربانی آواز کوتاهی را اجرا کرد.

در ادامه شهرام ناظری خاطرنشان کرد: من علاقه بسیاری به استاد داشتم، هرچند که آنطور که شایسته بود، خدمتشان نرسیدم، ولی برای دیدارشان به همراه آقای پورامید به ملاقات رفتیم. شاید باید قرن ها بگذرد تا این سیستم مرده پرستی ما کنار گذاشته شود و بالاخره در زمانی به سراغ دوستانی برویم که امروز گوشه عزلت گرفته اند و نیاز به توجه دارند.

شهرام ناظری افزود: در خراب آباد ما از بی کسی، آزاد مرد گر بمیرد، هیچ کس از وی نمی آرد به یاد.

در پایان این مراسم شهرام ناظری شعری را برای استاد احمد ابراهیمی خواند.

 گزارش تصویری مرتبط

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.