آیا “بیت کوین” جایگزین ارزهای رایج جهان می‌شود؟

۲۱فروردین۱۳،

بسیاری از مردم جهان بویژه در اروپا و آمریکا به سبب بی‌اعتمادی به نظام‌های پولی و مالی کشورهای خود به استفاده از پول موسوم به “بیت کوین” روی آورده‌اند.

به گزارش Consbank، به نقل از راشاتودی؛ بیت کوین چهار سال پیش توسط یک هکر ناشناس ابداع شد.”بیت کوین” اصطلاحا نوع جدیدی از پول است که از کنترل دولت‌ها خارج می‌باشد و به همین سبب آنها مالیات برآن تعلق نمی‌گیرد، به‌علاوه این نوع از پول در کنترل کشور خاصی قرار ندارد. البته یکی از انتقاداتی که برای این نوع از پول و داد و ستد مالی وارد است، آسیب پذیر بودن آن در برابر حملات هکرها و ایجاد حباب و رشد کاذب آن در عرصه تجارت الکترونیک است. با این همه، ارزش بیت کوین که بیشتر در فضای مجازی رواج دارد، امسال ده برابر شده است. رواج سریع این پول نشان دهنده بی اعتمادی مردم در کشورهای مختلف بویژه اروپا به نظامهای پولی و بانکی جهان بویژه در غرب است.

در واقع تجارت بیت کوین از طریق اینترنت رهایی از مقررات دست و پا گیر و مؤسسات مالی است که هر روز بی اعتبارتر می شوند.

براساس این گزارش، هیچ سازمان و اداره‌ای نیست که  نظام بیت کوین را به انحصار خود درآورد. هیچ بانک یا بانک مرکزی یا مؤسسه کارت‌های اعتباری در این کار دخیل نیستند و کسی نمی تواند مانع تبادل پول میان کسانی شود که از بیت کوین استفاده می کنند. در واقع مردم می خواهند پول خود را در جایی نگه دارند که دولت‌ها به آن دسترسی نداشته باشند.

یکی از کاربران پول بیت کوین دراین باره می‌گوید: به نظر من دولت قبرس با برداشت مالیات حساب‌های مردم کار بسیار خوبی انجام داد زیرا مردم را از فساد حاکم در نظام‌های مالی و بانکی اروپا آگاه کرد. پس از این اتفاق گرایش مردم به بیت کوین به شدت افزایش یافته است. بیت کوین امنیت دارد و کسی نمی تواند آن را بدون اجازه صاحبش بردارد یا “حساب بیت کوینی” را مسدود کند.

“مایک گاگولسکی” کارشناس نظام پولی بیت کوین گفت: تا کنون برخی از حساب‌های بیت کوین در اینترنت هک شده و برخی نیز تقلبی از کار درآمده است. اما به تدریج امنیت این پول بیشتر می شود.

حتی برای این پول اینترنتی نیز سکه‌هایی ضرب شده تا اشخاص در صورت نیاز بتوانند نوع فیزیکی آن را نیز در اختیار داشته باشند. سال قبل ارزش هر سکه بیت کوین فقط بیست دلار بود اما اکنون به دویست دلار رسیده است و پیش بینی می شود به زودی به دو هزار دلار نیز برسد. البته این احتمال هم وجود دارد که ناگهان حباب این پول ترکیده و صاحبان حساب‌های بیت کوین ورشکسته شوند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.