آیت‌الله سبحانی: قداست شب قدر به خاطر نزول قرآن است

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۴:۵۷:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: زمان و مکان به تنهایی مقدس نیستند و قداست روز عاشورا و سرزمین کعبه به خاطر امام حسین‌(ع) و خانه خدا است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌  معظم‌له ظهر امروز، ۱۵ مردادماه، در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به آیاتی از سوره قدر، اظهار داشتند: خود زمان مقدس نیست، اما به اعتبار حوادث، قداست پیدا می‌کند؛ شب قدر با سایر شب‌ها فرقی ندارد اما به خاطر نزول قرآن قداست پیدا کرده است.
ایشان افزودند: «مکان» جایی خالی است که جسم آن را پر می‌کند و زمان هم از حرکت به وچود می‌آید و هیچ کدام از این دو مقدس نیستند ولی به اعتبار حوادثی که در آنها واقع می‌‌شود مقدس می‌شوند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به نزول دفعی و تدریجی قرآن، گفتند: قرآن در شب قدر به صورت یکباره بر پیامبر‌(ص) نازل شده است و نزول تدریجی آن هم جهت قوت قلب پیامبر‌(ص) و بیان استمرار عنایت الهی به آن حضرت است.
ایشان در ادامه به تفسیر آیه سوم سوره قدر پرداخته و افزودند: در یکی از کتب اهل سنت به نام جامع ترمذی آمده است که این آیه به حکومت هزار ماهه بنی‌امیه اشاره دارد و امام حسن‌(ع) هم به خاطر تسلیم بودن در برابر قضا و قدر الهی، حکومت را به معاویه دادند.
معظم‌له با رد این نظریه خاطرنشان کردند: امام حسن‌(ع) در سال ۴۱ قمری حکومت را به معاویه داند و تا سال ۱۳۲ قمری حکومت دست آنها بود که مجموعاً ۱۰۹۲ ماه می‌شود و بطلان این حرف ثابت می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۶۵۷۱۲۱۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.