آژانس بین المللی” انرژی” پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای جهانی برای نفت تغییر نداد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آژانس بین المللی انرژی جمعه پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ تغییر نداد هر چند پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای روسیه پس از اقدام این کشور به الحاق کریمه، کاهش داد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه از پاریسبنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، تقاضای متوسط جهانی برای نفت امسال به رکورد جدید ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. آژانس بین المللی انرژی ماه قبل نیز همین رقم را برای رشد تقاضای جهانی برای نفت پیش‌بینی کرده بود.

آژانس بین المللی انرژی با این حال در گزارش ممتاز به نقل از ماهانه خود تقاضای روسیه را برای نفت در پی کاهش پیش‌بینی‌های در باره رشد تولید ناخالص داخلی روسیه از سوی صندوق بین المللی پول و  بانک جهانی، ۵۵ هزار بشکه در روز کاهش داد.

آژانس بین المللی انرژی از سوی دیگر، پیش‌بینی‌های خود را در مورد مصرف نفت در کشورهای نوظهور آسیایی در سال ۲۰۲۴ افزایش داد که این امر در ثبات پیش‌بینی تقاضای جهانی نقش داشته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» نیز پنجشنبه پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای جهانی برای نفت در سال کنونی میلادی حفظ کرد.

مانند ماه قبل، بحران روسیه و اوکراین گزارش ممتاز به نقل از آژانس بین المللی انرژی را تحت الشعاع قرار داده بود.

 در گزارش ممتاز به نقل از آژانس بین المللی انرژی آمده است: «یک ماه پس از وقایعی که در کریمه اتفاق افتاد، ناظران بازار تأثیر آن را بر بازارهای نفتی ارزیابی می کنند. با توجه به ادامه وضعیت بی ثباتی در محل، همچنان پرسش و پاسخ‌های زیادی مطرح است».

بانک جهانی در سناریوی اصلی خود برای اقتصاد روسیه پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور را از ۲٫۲ درصد به ۱٫۱ درصد و صندوق بین المللی پول به ۱٫۳ درصد کاهش داد.

اما در سناریو مجازات‌های اقتصادی بر ضد روسیه که بر اعتماد بازار و سرمایه‌گذاران تأثیر می گذارد، بانک جهانی سقوط ۱٫۸ درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه را پیش‌بینی می کند. بر اساس این سناریو، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تقاضای روسیه برای نفت  با ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش به سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.