آکار: هر اقدامی لازم باشد در شمال سوریه انجام می‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه پس از مذاکرات رؤسای جمهوری این کشور و روسیه در ۲۹ سپتامبر گذشته از ثبات وضعیت استان ادلب سوریه خبر داد.

آکار: هر اقدامی لازم باشد در شمال سوریه انجام می‌دهیم

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر هیئت دائمی ترکیه در ناتو در بروکسل پس از مشارکتش در نشست وزرای دفاع ناتو طی دو روز گذشته در خصوص وضعیت ادلب خاطرنشان کرد، آتش بس وجود دارد و به رغم وجود برخی نقض‌ها، درگیری‌ها و حملات در بعضی اوقات، در چارچوب اقدامات اتخاذ شده به صورت کلی آتش بس وجود داشته و ثبات ادامه دارد و اوضاع پس از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش در سوچی، آرام‌تر شده است.

خلوصی آکار در ادامه تاکید کرد، حضور ترکیه در ادلب مهم است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد: ما با روسیه و آمریکا بر سر برخی مناطق در شمال سوریه توافق‌هایی داریم و نقش خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده‌ایم و همچنان نیز آن را انجام می‌دهیم. ما به همتایان خود نیز نقششان را یادآوری می‌کنیم.

آکار در پاسخ به سوالاتی در خصوص حملات حزب کارگران کردستان در شمال سوریه، گفت: ما رخدادها را از نزدیک دنبال می‌کنیم و در زمان و مکان مناسب هر اقدامی که لازم است، انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین اظهار کرد، کشورش در زمان و مکان مناسب هر اقدامی که لازم است، علیه سازمان “ی پ ک” و “پ ک ک” در شمال سوریه انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.