آگمون:موشک شهاب ۳ تمامی اسرائیل را در تیررس ایران قرار می دهد

یک کارشناس نظامی صهیونیست در تحلیل رزمایش پیامبراعظم ۷ تأکید کرد، اقتدار موشکی ایران این کشور را به یک قدرت منطقه ای تبدیل کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم، سرتیپ “آسفا آگمون” رئیس دانشکده مطالعات راهبردی هوا فضای رژیم اشغالگر در بررسی توانمندیها موشکی ایران در رزمایش موشکی پیامبر اعظم ۷ گفت: “ایرانیها هر سال این رزمایش را برگزار می کنند. سپاه پاسداران ایران پیش از این توانمندیهای موشکی خود را  در ۶ رزمایش دیگر به نمایش گذاشته است”.
وی افزود: “توان موشکی بخش مهمی از راهبردهای نظامی ایران است، و دانشکده های نظامی ایران سالانه دانشجویان بسیاری را در راستای ارتقای توانمندیهای موشکی خود می پذیرند”.
آگمون خاطرنشان کرد: “ایران سرمایه گذاریهای کلانی در راستای ارتقای توانمندی موشکی خود انجام داده است. اقتدار موشکی ایران این کشور را به یک قدرت منطقه ای تبدیل کرده است”.
وی با این ادعا که “ایران برای ساخت بمب اتم نیازمند موشک های ویژه ای است”، تأکید کرد: ” تهران طی هشت سال جنگ، هدف موشکهای پیشرفته صدام حسین قرار داشت .. همین مسأله ایرانیها را برآن داشت تا توان موشکی خود را تقویت کنند. ایرانیها در جنگ هشت ساله موشکهایی را از روسیه و چین و کره شمالی و لیبی خریداری کردند”.
این کارشناس اسرائیلی افزود: “ایرانیها توان موشکی خود را بطور قابل توجهی ارتقا دادند، و برغم تحریم ها توانستند موشکهای دوربردی که قادر است عمق اسرائیل را هدف قرار دهد، تولید کنند”.
آگمون تأکید کرد: “ایران در این رزمایش موشک شهاب ۳ را شلیک کرد. این موشک با برد ۱۳۰۰ کیلومتر مشابه موشک نودونگ کره شمالی است. وزن کلاهک تسلیحاتی این موشک ۷۵۰ کیلوگرم است. این موشک تمامی اسرائیل را در تیررس ایران قرار می دهد”.
آگمون مدعی شد: “اسرائیل با نحوه رویارویی با این موشک کاملا آَشناست. طی رزمایش های متعدد پدافندی، سامانه ضد موشکی هیدس اسرائیل با موشکهای خطرناکتر از شهاب مقابله کرد”.
وی گفت: “اسرائیل همچنین سامانه دفاعی گنبد آهنین را برای رویارویی با خمپاره های موشکی با برد ۷۰ کیلومتر طراحی کرده است”.
این کارشناس نظامی ادامه داد: “موشکهایی که در این رزمایش آزمایش شدند از نوع بالستیک هستند. سامانه ضد موشکی هیدس برای رویارویی با این قبیل موشکها طراحی شده است. سامانه هیدس این قبیل موشکها را پیش از اصابت به هدف، در داخل جو زمین منهدم می کند”.
وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر توانایی سامانه هیدس برای مقابله با موشکهایی که در آینده از خارج جو زمین شلیک می شوند، گفت: “همزمان با شلیک موشک ماهواره های آمریکا پیامهای هشدار دهنده برای اسرائیل ارسال می کنند، و رادار آمریکایی بکار رفته در سامانه هیدس موشک مهاجم را شناسایی کرده و موشک هیدس ۳ برای منهدم کردن موشک مهاجم، به خارج از جو زمین شلیک می شود”.
آگمون تأکید کرد: “اگر این موشک خارج از جو زمین منهدم نشود، فرصت داریم این موشک را پس از ورود به جو زمین منهدم کنیم.در این حالت  شهروندان ۷ الی ۹ دقیقه فرصت دارند تا راهی پناهگاهها شوند”.
“محمد خواجه” کارشناس مسائل راهبردی و نظامی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته “العین الاسرائیلیه”( از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: “اقتدار موشکی ایران موجب نگرانی بی پایان صهیونیستها شده است”.
وی گفت: “موشک دور برد شهاب ۳ ایران قادر است تمامی مواضع صهیونیستها را در اراضی اشغالی هدف قرار دهد. این موشک همچنین می تواند مواضع نظامی آمریکا را در منطقه خلیج فارس و افغانستان و پاکستان و ترکیه هدف قرار دهد”.
خواجه با اشاره به اثبات ناکارآمدی سامانه های ضد موشک رژیم اشغالگر، در برابر موشکهای دست ساز مقاومت، تأکید کرد: “ادعاهای اسرائیلیها در خصوص توانمندی سامانه ضد موشکی هیدس و گنبد آهنین تنها در راستای جنگ روانی و سرپوش گذاشتن بر رعب بی پایان  آنها از موشکهای ایران، می باشد”.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.