آیا تعطیلی اصناف کرونا را شکست می دهد؟

ایسنا/گیلان رییس اتاق اصناف گیلان گفت: تعطیلی اصناف به تنهایی موجب نمی‌شود که کرونا را شکست دهیم، بلکه در کنار تعطیلی اصناف باید پارک‌ها و سایر مراکز عمومی که موجب تجمع مردم می‌شوند را نیز تعطیل کرد.

جلال شکریه در گفت و گو با ایسنا در خصوص محدودیت‌های ساعات کاری مشاغل غیر ضروری در مرکز گیلان گفت: اصناف شهرستان رشت همانند گذشته در مقابله با کرونا ویروس طبق دستورات ستاد مقابله با کرونا همکاری خواهند کرد و انتظار دارند، دولت نیز در ارایه تسهیلات، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و … از اصناف حمایت کند.

وی افزود: تعطیل شدن برخی از اصناف از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ به بعد یعنی تعطیل شدن کل کسب و کارشان. باید در نظر گرفت که صاحبان این واحدها هزینه‌های جاری مغازه و منزل را چگونه باید بپردازند.

شکریه خاطرنشان کرد: تعطیلی اصناف به تنهایی موجب نمی‌شود که کرونا را شکست دهیم، بلکه در کنار تعطیلی اصناف باید پارک‌ها و سایر مراکز عمومی که موجب تجمع مردم می‌شوند را نیز تعطیل کرد.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته با تعطیلی اصناف، در رشت مشاهده شد که تعداد دست‌فروشان در بازار به خصوص در پیاده راه فرهنگی رشت زیاد شد و این امر رشته‌های اصناف را در مقابله با کرونا پنبه کرد.

رییس اصناف گیلان با تاکید بر ضرورت دوطرفه شدن اتوبان اصناف و دولت در مقابله با کرونا گفت: مشکلات بازایان در نظر گرفته شود تا اشتغال موجود در این حوزه نیز حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد است که این امر روز به روز به مشکلات ما دامن می‌زند و برای مقابله با این امر فقط فشار آوردن به اصناف مشکل چندانی را حل نمی‌کند و همه باید عزم جدی داشته باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.