آیا حکم اعدام حق شیخ النمر است؟

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

یک قاضی سعودی شیخ نمر النمر ۵۵ ساله را به اعدام محکوم کرده است و خانواده وی در بیانیه‌ای با رد حکم اعدام این روحانی برجسته شیعه عربستانی خواستار ابطال این حکم در نهاد قضایی سعودی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله سایبری، در سایت الحره کمپینی در مورد “آیا حکم اعدام حق النمر می‌باشد” در حال برگزاری است.

در این کمپین آمده است موافقان گزینه نعم، مخالفان گزنیه لا را باید انتخاب کنند، بنابراین هم اکنون رقابت سنگینی بین هر دو گروه در حال پیگیری است.

گفتنی است که فضای سایبر در اعتراض به قوانین غیر منصفانه و ایجاد وفاق بین‌المللی می‌تواند اثر گذار باشد و راهبرد سایبری یک اصل انکار ناپذیر در دستور کار دکترین امنیت کشورها قرار دارد.

همچنین “حسین امیرعبداللهیان” معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در این باره گفت : اگر خبر صدور حکم قاضی سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان صحت داشته باشد بدون تردید احساسات مسلمانان را خدشه‌دار می‌کند و واکنش جهانی در پی خواهد داشت.

امیرعبداللهیان در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: این قبیل اقدامات در مسیر کمک به صلح و آرامش در منطقه تلقی نخواهد شد .

وی تاکید کرد: انتظار می رود مقامات ذیربط عربستان سعودی با رویکردی واقع بینانه مانع از اجرای این حکم و تشدید تنش ها در جهان اسلام شوند.

شایان ذکر است، خانواده شیخ نمر در بیانیه‌ای با رد حکم اعدام این روحانی برجسته شیعه عربستانی خواستار ابطال این حکم در نهاد قضایی سعودی شدند.

خانواده شیخ نمر اعلام کرد:« این حکمی سیاسی است ،زیرا مبتنی بر اتهامات باطل است .»

یک قاضی سعودی شیخ نمر النمر ۵۵ ساله را  به اعدام محکوم کرد. بازداشت این روحانی شیعه در دو سال پیش سبب بروز اعتراضات خشونت آمیزی در عربستان سعودی شده بود.

شیخ نمر النمر در ژوئیه ۲۰۱۲ در پی اعتراضات گسترده‌ای که در فوریه ۲۰۱۱ در قطیف در شرق عربستان سعودی – منطقه‌ای شیعه نشین –  رخ داد ، بازداشت شد.

بازداشت این روحانی برجسته سبب بروز اعتراضاتی چند روزه در شهرهای مختلف عربستان  شد که طی آن بیش از بیست نفر کشته شدند

خانواده شیخ نمر از رهبران مذهبی خواست تا برای به دست آوردن ابطال این حکم تلاش کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.