آیا روند صعودی طلا تداوم می یابد؟+نمودار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش بهای طلا یک وضعیت اطمینانی شکل نگرفته است و ناتوانی برای نگهداری روند صعودی در بازارهای جهانی وجود دارد

خبراقتصادی:فوربس به نقل از کیتکو، در پیش بینی اخیر قیمت طلا در هفته آینده از روند افزایشی نوشت؛ در بررسی پیش بینی بهای طلا در هفته آینده ، ۳۶ از تحلیلگران  در این نظر سنجی شرکت کرده اند که این شرکت کنندگان عبارتند از فروشندگان شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران سلف، مدیران مالی . ۱۹ نفر به افزایش بهای طلا معتقد بودند، ۱۱ تحلیلگر هم بر کاهش این فلز زرد، و  ۶ نفر از کارشناسان بر ثبات بهای طلا رای دادند.

در نظرسنجی هفته قبل، ۴۸% شرکت کنندگان روند بهای طلا را صعودی پیش بینی کرده بودند.

بیل گلدمن یکی از تحلیل گران بازار طلااست می گوید: عوامل حمایتی اساسی  برای بالا رفتن بهای طلای جهانی وجود دارد. از قبیل تقاضای بسیار قوی از طرف بانک های مرکزی  چین و هنگ کنگ در حال ظهور است، تقاضای فیزیکی طلا از جانب اشخاص حقیقی هند برای دور زدن بانک مرکزی این کشور، محدویت هایی که در حوزه قاچاق سازمان یافته شکل گرفته است،  ارزش دلار با کاهش روبرو شد و کم ترین رکورد را در سه هفته اخیر ثبت کرد.موجب شده تا نرخ طلا برای ۳ هفته متوالی افزایش داشته باشد.

استرلینگ اسمیت از کارشناسانی که معتقد به کاهش بهای طلا است می گوید: افزایش بهای طلا که اکنون در حال ملاحظه است در یک وضعیت اطمینانی شکل نگرفته است هرچند بهای آن تا ما آگوست بالای ۱۳۰۰ دلار هم افزایش می یابد اما ناتوانی برای نگهداری روند صعودی در بازارهای جهانی وجود دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.