آیا مصرف ویتامین دی در کاهش خطر سکته تاثیر دارد؟

گردآوری توسط گروه سلامت ممتاز نیوز

آیا مصرف ویتامین دی در کاهش خطر سکته تاثیر دارد؟

دکتر «جان فورد» از دانشگاه «ایست انجلیا» یافته های این مطالعه را در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر کرده است.

این مطالعه نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین دی از بروز حمله قلبی یا سکته مغزی پیشگیری نمی کند.

به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، پیش از این مطالعات نشان داده بودند، افرادی که سطح ویتامین دی در خونشان کم است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در آنها بالاتر است.

اما اکنون یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه «ایست آنجلینا» در انگلیس انجام شده است ادعا می کند که مصرف مکمل های ویتامین دی از بروز حمله قلبی یا سکته مغزی پیشگیری نمی کند اما از افراد مسن در برابر ابتلا به نارسایی قلبی محافظت می کند.

مطالعات زیادی نشان داده اند که کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به مجموعه ای از مشکلات سلامتی مانند آسم، دیابت، بیماری قلبی و عروقی را افزایش می دهد و مطالعات بسیاری ادعا می کنند که مکمل های ویتامین دی می توانند این خطر را کاهش دهند.اما این یافته ها با انتقادهایی روبرو شده است.

در ژانویه سال میلادی جاری یک مطالعه که در مجله The Lancet Diabetes & Endocrinology منتشر شد فواید مصرف مکمل های ویتامین دی را زیر سوال برد.

در این مطالعه ادعا شده است که مصرف مکمل های ویتامین دی خطر حمله قلبی، بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان یا شکستگی های استخوان را کاهش نمی دهد.

دکتر «مارک بولاند» از دانشگاه اوکلند در نیوزلند که ریاست این مطالعه را بر عهده داشته است، می گوید: پیام اصلی این است که اگر شما سالم و فعال هستید سطح ویتامین دی لازم را از نور خورشید دریافت می کند و نیازی به مصرف مکمل های ویتامین دی ندارید.

— .

تکناز » پزشکی و سلامت
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.