آیا مهم است چه زمانی ورزش کنیم؟

اگرچه بهتر است که بدون دلیل ورزش کنید، اما زمان‌های خاصی وجود دارد که ورزش توصیه می‌شود، مثلاً مواقعی که می‌خواهید چربی بسوزانید و عضله بسازید. در بهترین شرایط، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش، و کنترل کالُری مصرفی در ادامه، اولین کاریست که باید هر صبح انجام دهید. اما متأسفانه چیزهایی مانند پول در آوردن و زندگی، سر راه برنامه‌های تناسب اندام شما قرار می‌گیرند.

آیا مهم است چه زمانی ورزش کنیم؟

نکته ی مهمی که باید آنرا بخاطر داشته باشید این است که ۳۰ دقیقه بعد از ورزش اشتهای شما افزایش پیدا می‌کند. البته درست است که ورزش کردن برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و سلامت قلب بهتر از ورزش نکردن است، اما اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، وزن کم کنید، و یا اینکه عضله بسازید، باید میزان مصرف کالُری خود بعد از ورزش را تحت کنترل در بیاورید.

ورزش به هنگام چربی سوزی و ساختن عضله

با توجه به گفته‌های دکتر تام ویلیامز، شناگر المپیکی، با فرض اینکه شب‌ها می‌خوابید، وقتی که از خواب بیدار می‌شوید سطح گلیکوژن بدنتان پایین است، بنابراین در جلسه‌ی ورزشی‌تان زودتر چربی می‌سوزانید، همچنین سطح تستوسترون هم بالاست، بنابراین بیشتر عضله خواهید ساخت. بنابراین اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن می‌کنید ورزش باشد.

هنگامی ورزش کنید که وقت کافی برای اتمامش داشته باشید

اگر صبح‌ها کار دارید و می‌خواهید قبل از آن ورزش کنید، مطمئن شوید که آنقدر زود از خواب بیدار شده‌اید که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برای ورزش وقت داشته باشید. اگر عجله داشته باشید، ورزش شما آنچنان مؤثر نخواهد بود. اگر دیر از خواب بیدار شدید، شاید بهتر باشد که پس از کارتان ورزش کنید تا بتوانید آنرا به اتمام برسانید.

هنگامی ورزش کنید که یا می‌توانید سریع چیزی بخورید و یا چند ساعت بخوابید

اشتهای شما تا ۳۰ دقیقه پس از ورزش کاهش پیدا کرده و سپس افزایش می‌یابد، به این معنی که ممکن است شما بیشتر از هنگامی که ورزش نکرده‌اید غذا بخورید. پس اطمینان حاصل کنید که وعده‌ی غذایی خود را پیش از تمرین آماده کرده‌اید، تا بتوانید بعد از تمرین زودتر غذای خود را میل کنید و از جبران کالری‌هایی که حین تمرین سوزانده‌اید جلوگیری نمایید.

وعده‌ی غذایی شما باید حداقل حاوی ۷ گرم پروتئین و ۱۵ گرم کربوهیدرات باشد. پروتئین برای پر نگاه داشتن معده‌تان در مدت زمان بیشتر اهمیت دارد، و کربوهیدرات هم از افت قند خونتان جلوگیری می‌کند، که به شما کمک می‌کند تا ساعاتی پس از تمرینتان احساس رضایت کنید و سرحال باشید.

از آنجایی که ۳۰ دقیقه پس از ورزش، اشتهای شما افزایش می‌یابد، برخی‌ها ممکن است احساس کنند که ورزش آخر شب و خوردن وعده‌ی غذایی سبک یا کلاً هیچی نخوردن، و بلافاصله خوابیدن برای آن‌ها مؤثرتر است.

اگر می‌توانید در زمان‌های مختلفی از روز ورزش کنید، این کار را انجام دهید تا بیابید که ورزش در کدام ساعات تأثیر بهتری برایتان دارد. صبح، بعد از ظهر، غروب و یا شب، بهرحال ورزش بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است، پس زمانی را پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهد به اهداف سلامتی‌تان برسید.

نوشته آیا مهم است چه زمانی ورزش کنیم؟ اولین بار در تناسب اندام پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.