آیا هر فراموشی آلزایمر است

۰۵م آذر ،

اختلال فراموشی اختلال حافظه کوتاه مدت است در صورتی که آلزایمر اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود.

دکتر الهام رامش روانشناس در گفتگوی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد آیا هر فراموشی آلزایمر است چنین گفت: اختلال فراموشی، اختلال حافظه کوتاه مدت است که همراه با اختلالات چشمگیر کار کردهای شناختی نباشد. ویژگی اصلی این اختلال مختل شدن حافظه ی کوتاه مدت است که دراین مواقع حافظه ی بلند مدت و دور مختل نمی شود.

این اختلال در بعضی از بیماران که کارایی شغلی و یا مشغله های زندگی بالایی دارند به قدری است که گاها جهت یابی زمان ومکان و یا اسامی را فراموش می کنند.

اگر این فراموشی با اختلال هوشیاری توام باشد تشخیص دلیروم مطرح می گردد و در این مواقع است که کم کم بحث آلزایمر را پیش می گیریم.

او ادامه داد: آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود ، بارزترین تظاهر زوال عقل مختل شدن حافظه بلند مدت است که به تدریج خاطرات قدیمی در ذهن دچار آسیب می گردد و یا بیمار پاسخ سوالی که چند لحظه قبل پرسیده است فراموش می کند و مجدد همان را سوال می کند.

رامش گفت: علل مهم بیماری آلزایمر عبارتند از: کمبود ویتامین، هیپوگلسمی، هیپوکسی، تشنج ها، درمان با الکتروشوک و بیماری ام اس است.

وی افزود: در مان برای این بیماری وجود ندارد و بهترین کمکی که می گردد به این بیماران کرد اقدامات حمایتی و درمان و کنترل سبب ایجاد کننده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.