آیا وعده معاون وزیر رفاه فردا محقق می شود

بالاخره زمان تشکیل سازمان بیمه سلامت هم به سر می رسد، فردا ۱۵ شهریور است یعنی شهریور به نیمه می رسد و انتظار وعده معاون وزیر برای تشکیل سازمان بیمه سلامت را می کشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فردا روز موعود است، روزی که قرار است تمامی سازمان های درمانی کشور در سازمانی واحد ادغام شده و سازمان بیمه سلامت را تشکیل می دهند.

ماده ۳۸ تانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت را مکلف کرده بود تا ساز و کار لازم برای تشکیل سازمان بیمه سلامت را تا قبل از پایان سال اول برنامه پنجم توسعه فراهم کند.

وزیر دغدغه تشکیل سازمان بیمه سلامت را دارد، سازمانی که از ادغام بخش های در سال ۱۸ سازمان، تشکیل می شود، تامین اجتماعی زیر بار نمی رود، نیروهای مسلح هم که جز استثنائات هستند پس این وسط می ماند چند سازمان کوچک و تجمیع آن ها در سازمان بیمه سلامت .

عمادی معاون وزیر کار با اشاره به اینکه انتخاب اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت زیر ذره بین وزیر کار، تعاولن و رفاه اجتماعی است و کاندیدای ما هنوز معرفی نشده اند تاکید کرد: دغدغه اصلی شیخ الاسلامی تشکیل سازمان بیمه سلامت است.

معادل وزیر کار وعده تشکیل این سازمان تا اواسط شهریور را داد، فردا ۱۵ شهریور است آیا تشکیل سازمانی با آن غظمت طی چند روز محقق می شود؟!

از تشکیل سازمان که بگذریم به سرباز زدن سازمان هایی می رسیم که سازمان بیمه سلامت را به رسمیت نمی شناسند و نمی خواهند زیر مجموعه سازمان واحدی باشند، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: همه سازمان ها در برابر قانون یک سانند و باید سازمان بیمه سلامت را با مشارکت یکدیگر بر پا سازند.

هر چند این طور که مشهود است تشکیل مسازمان بیمه سلامت طی یک روز زمان باقی مانده امکان پذیر نیست اما دلخوشی، فقط وعده مسئولان وزارت کار، تعادل و رفاه اجتماعی است./ف

گزارش از ندا فاضلی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.