آیا پیش بینی طلای ۲۰۰۰ دلاری به وقوع می پیوندد؟

آیا پیش بینی طلای ۲۰۰۰ دلاری به وقوع می پیوندد؟ | چاپ |
جمعه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱:۲۱

بینا- از آغاز اجرای طرح جدید محرکه اقتصادی معروف به QE3توسط بانک مرکزی آمریکا اونس جهانی طلا با رشد قایل توجهی مواجه شده است به طوری که تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند بهای طلا تا پایان سال جاری به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا / کیتکو، مدیر عامل شرکت باریک گلد پیش بینی کرده است به دنبال اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا ، کاهش ارزش دلار و افت تولیدات معدنی قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری به ۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.
براساس این گزارش، بسیاری از تحلیلگران براین باورند به علت اینکه سرمایه گذاران به دنبال حصاری در برابر افزایش نرخ تورم می باشند بهای طلا در ۱۰ سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است.
با اجرای دور جدید محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا و روند کاهشی بهای دلار درخشدگی طلا در سراسر جهان بیشتر خواهد شد.
این گزارش می افزاید، طی چند سال اخیر بسیاری از بانک های مرکزی جهان به خریداران اصلی طلا تبدیل شده اند در همین حال پیش بینی می شود این بانک ها تا پایان سال جاری ۴۰۰ تن از این فلز گرانبها را خریداری نمایند.
کارشناسان براین باورند علیرغم اینکه میزان تقاضای خرید طلا در جهان افزایش یافته میزان عرضه این فلز زرد با کاهش چشمگیری روبه رو شده است.
گفتنی است،تحلیلگران بانک مرکزی آمریکا هم اخیرا پیش بینی کرده اند بهای طلا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.