آیت‌الله حائری تاکید کرد: گسترش روحیه پوریای ولی با توسعه کشتی آلیش

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: باید روحیه‌ی پوریای ولی با کشتی سنتی و پهلوانی آلیش در جامعه نهادینه شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا از شیراز، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در دیدار با اعضای هیات مدیره وکشتی گیران کشتی سنتی آلیش که در دفتر آیت‌الله حائری شیرازی برگزار شد، با ابراز خرسندی از جمع شدن عده‌ای از جوانان استان و راه‌اندازی کشتی آلیش در استان فارس، افزود: همان طور که مردان ما در ورزش و زندگی خود امام علی (ع) را الگو قرار می‌دهند، برای بانوان نیز باید فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگو باشند.

آیت‌الله حائری در این دیدار که با هدف بررسی جنبه‌های اخلاق و فرهنگ ورزشی برگزار شد، ادامه داد: خانمی که الگو می‌شود چه بهتر که الگوی راستگویی، عفت و اقتدار باشد، اگر خانم‌ها و آقایان محجبه در کشتی سنتی آلیش با لباس موقر شرکت می‌کنند آثار آن درحرکات و رفتار آن‌ها باعث اقتدار می‌شود، اقتداری که باید زینبی باشد.

وی با تصریح اینکه هر چه نمایش اقتدار و ابهت انسان‌ها بیشتر شود می‌توانند از موجودیت خود بهتر دفاع کنند، تاکید کرد: باید در ورزش بسیجی جنگید و پیروز شد.

به اعتقاد آیت‌الله حائری شیرازی، حضور بسیجیان علاقمند به ورزش در رشته‌های مختلف و آموزش و تمرین آنان، در پرورش ورزشکارانی با اخلاق موثر است و اینگونه می‌توان با هزینه‌ای کمتر، نتیجه‌ای بهتر گرفت.

در ادامه نایب رییس هیات کشتی سنتی استان فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این هیات گفت: هیات کشتی سنتی استان فارس، با برنامه‌ریزی در راستای تحقق جذب جوانان متعهد و متخصص، تعدادی از جوانان تحصیل کرده را برای کادر اجرایی جذب کرده است.

امین رستمی ادامه داد: در تیم اجرایی هیات تعدادی از فرزندان شهداء و ایثارگران حضور دارند که منشاء ترویج روحیه معنوی و ایثارگری در ورزش استان هستند.

در این جلسه مسوول کمیته آموزش هیات کشتی سنتی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این هیات گفت: کشتی سنتی و پهلوانی آلیش دو بعد قهرمانی و پهلوانی را دنبال می‌کند که بیشتر جنبه پهلوانی در این رشته ورزشی مورد نظر است.

کاظم ناصر افزود: در ماه گذشته مسابقات استانی کشتی سنتی و پهلوانی آلیش در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که نفرات منتخب به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

کشتی سنتی و پهلوانی آلیش که کشتی با کمربند نام دارد دربخش ورزش های رزمی فعالیت می‌کند. هم چنین مسابقات این رشته ورزشی در دو بخش آقایان وبانوان در سطح جهانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.