آیت الله تسخیری خواستار فعالیت بیشتر جماعت‌های تقریب در پاکستان شد

آیت الله تسخیری در دیدار با دکتر فردوس عاشق با اشاره به توسعه روابط فی مابین دو کشور ایران و پاکستان گفت: ما به دنبال اسلام بدون افراط و تفریط هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: ایران و پاکستان با همکاری‌های گسترده می‌توانند مواضع بهتری را در برابر چالش‌های فرا رو داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن به ویژه سلفی های تکفیری موانع زیادی در مسیر تقریب برداشته‌اند، خواستار فعالیت بیشتر جماعت‌های تقریبی در پاکستان شد.

وی با مطرح کردن مراحل تقریب تصریح کرد: ما باید به دنبال مساحت مشترک باشیم و دایره مشترکات را توسعه دهیم و پیروان مذاهب اسلامی هیچ گونه عقب نشینی از مذهب خود نباید داشته باشند.

دبیرکل مجمع خاطر نشان کرد : ما در مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دنبال گسترش مشترکات از طریق گفتگوی منطقی هستیم و هدفمان از تقریب مذاهب حذف مذاهب نیست.

در این دیدار دکتر فردوس عاشق اعوان، وزیر خدمات و مقررات ملی پاکستان نیز با اشاره به ضرورت تقریب در این کشور گفت: دولت پاکستان از اقدامات آیت الله تسخیری در زمینه تقریب مذاهب اسلامی قدردانی می‌کند و موجب افتخار من است که این امر را در پاکستان دنبال کنم.

وی با اشاره به اینکه طالبان از سوی امریکا در پاکستان فعالیت زیادی دارند و خود را نماینده اسلام معرفی می کنند ، افزود:. پاکستان همیشه حامی و پشتیبان جمهوری اسلامی ایران بوده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.