آیت الله نوری همدانی بر ترویج اندیشه‌های شهید مطهری تاکید کرد

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری ‘یادواره شهید آیت الله مرتضی مطهری’ سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم افزود: آیت‌الله مطهری متخلق به اخلاق اسلامی بود و با اینکه موقعیت مهمی پیدا کرده بود، اما هیچگاه از زی طلبگی خود خارج نشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در دو جبهه فرهنگی و جهادی مبارزه کرد، گفت: ‌بیداری‌هایی که امروز در کشور‌های اسلامی، آمریکایی و اروپایی آغاز شده، نتیجه کار فرهنگی و جهادی امثال مطهری است.

وی، آیت‌الله مطهری را مدرسی بسیار متفکر و زبردست دانست و گفت: استاد مطهری تا آخر عمر، تدریس را ترک نکرد و در مجامع علمی و عمومی علیه جباران، ستمگران و غربی‌ ها سخنرانی‌های نافذ و موثری داشت.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه قلم شهید مطهری در مسیر معرفی اسلام بود، یادآور شد:علامه مطهری فیلسوفی ماهر، فقیهی قدرتمند، محقق و مورخی بسیار جامع و به فرمایش خود امام(ره) حاصل عمر ایشان بود.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش مهم شهید مطهری در پیروزی انقلاب، گفت: این شهید والامقام همیشه در کنار امام‌(ره) بود و در قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ نقش بسیار مهمی داشت.

آیت الله’مرتضی مطهری’ بعداز ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ هدف گلوله یکی از افراد گروهک فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان

‘طرفه’ به شهادت رسید.

/۷۴۰۴/ ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۲۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.