آینده تئاتر در جشنواره دانشگاهی شکل می گیرد

۱۹م اسفند ،

حمید پورآذری، کارگردان تئاتر، می گوید: پایه و آینده تئاتر کشور در جشنواره تئاتر دانشگاهی شکل می‌گیرد و با مراقبت و حمایت از دانشجویان است که ثمره فعالیت شان را در آینده دور و نزدیک خواهیم دید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستادخبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، پورآذری جشنواره تئاتر دانشگاهی را اتفاقی پر اهمیت دانسته وگفت: این جشنواره توانسته در سال های اخیر هنرمندان جوان و موفقی را به عرصه هنر تئاتر معرفی کند. برای همه دانشجویان این جشنواره فرصتی است که می توان هنر خودرا نشان داد. خود من هم از این جشنواره وارد عرصه حرفه ای شده ام و خودم را متعلق به آن می دانم. ‏‎
کارگردان نمایش «خرس» کیفیت نمایش هایی که در جشنواره تئاتر دانشگاهی ارایه می شوند را خوب ارزیابی کرد و افزود: تماشاگرانی که می خواهند با دیدن تئاتر بیشتر هیجان زده شوند با ملاحظه آثار دانشجویی زودتر به نتیجه می رسند.
وی ادامه داد: چند نمایش خوبی که در چند ماه اخیر تماشا کرده ام را در تالار مولوی دیده ام که ازآثاری بودند که در جشنواره تئاتر دانشگاهی جایزه گرفتند. این کارها جزو بهترین نمایش هایی بودند که در سال ۹۱ دیده ام.
کارگردان نمایش «یک نوکر و دو ارباب» با بیان این که دفتر تئاتر دانشگاهی باید از هنرمندان جوان حمایت کند، تصریح کرد: این نوع تئاتر توجه بیشتری احتیاج دارد. باید امکانات لازم در اختیار دانشجو گذاشته شود و شرایط اجرا برایشان فراهم باشد. مکان هایی برای این اشخاص که آینده تئاتر را می سازند برای تمرین اختصاص یابد.
وی با بیان این که پایه و آینده تئاتر کشور در جشنواره تئاتر دانشگاهی شکل می گیرد، ادامه داد: اگر نتوانیم استعدادهای خلاق را نگه داریم این اشخاص دچار سرخوردگی می شوند و فضا تلخ می گردد. با مراقبت و حمایت از این اشخاص ثمره آن را در آینده دور و نزدیک خواهیم دید و هیچ گاه از این بابت دچار ضرر نمی شویم.
کارگردان نمایش «ساعت بمباران» اضافه کرد: اشکان خیل نژاد، باقر سروش، محمد مساوات، جابر رمضانی، رضا رشادت و سمانه زندی نژاد از چهره های شناخته شده ای می باشند که از دل تئاتر دانشگاهی خارج آمدند.

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.