آیین‌نامه اجرایی جشنواره تئاتر فجر تدوین می‌شود

۲۸م دیماه ،

قادر آشنا در برنامه مجله تئاتر مطرح کرد/

مدیر مرکز هنرهای نمایشی: برای جشنواره تئاتر فجر ساختار منظمی وجود ندارد با تاکید معاون هنری در نظر داریم آیین نامه اجرایی جشنواره را تا پایان سال مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، شب قبل برنامه مجله تئاتر با حضور قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی به بررسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پرداخت.

در بخش اول برنامه تصاویری از نمایش‌های روی صحنه در تالارهای نمایشی تهران نشان داده شد.

در بخش بعدی برنامه بخش‌هایی از نشست مطبوعاتی جشنواره فجر و همچنین نمایش‌های حاضر در جشنواره نشان داده شد.

قدر آشنا در ابتدا در پاسخ به این پرسش که دبیر جشنواره سال آینده مشخص است گفت: در این مورد در حال جمع بندی هستیم و در مراسم ختتامیه جشنواره دبیر سال آینده معرفی خواهد شد.

وی در رابطه با تغییر هر سال دبیر جشنواره عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارای اعتبار جهانی است، اگر ساختار و آیین‌نامه جشنواره را داشته باشیم خصوصیات انتخاب دبیر نیز در آن مشخص می‌شود، برای جشنواره تئاتر فجر ساختار منظمی وجود ندارد ما در نظر داریم آیین نامه اجرایی جشنواره را با تاکید معاون هنری تا پایان سال مشخص کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی بیان کرد: با تغییر دبیرها مخالف هستم و می‌دانم این کار به جشنواره آسیب وارد می‌کند.

وی در رابطه با بخش بین الملل جشنواره گفت: جشنواره تئاتر فجر از نگاه اعتباری بین‌المللی است، بسیاری از کمپانی‌ها خواستار شرکت در جشنواره بودند. از نگاه ما جشنواره بین‌المللی است و بعد از انتشار یافتن فراخوان در سطح دنیا طی روند جشنواره و ساختار آن گروه‌های بین‌المللی انتخاب شدند. داوران آثار رابررسی کردند و با بررسی عناصر مختلف اثر از هر لحاظ پذیرش آثار در این بخش انجام شد.

آشنا در رابطه با بحث مالی جشنواره بیان کرد: تاکید وزیر ارشاد به برگزاری هر چه بهتر جشنواره‌های بین المللی فجر بود و ایشان اولین وزیری می باشند که از دبیرخانه جشنواره بازدید کردند و بلافاصله دستور تسریع سرعت کارها را دادند و جشنواره هیچ مشکل مالی ندارد.

وی بیان کرد: تا فردا کل ورودی‌های جشنواره هزینه‌هاشان پرداخت می‌شود و به جز ۲۰ درصد که در پایان و برای حسن انجام کار است. شاید این هزینه‎ها با تورم هم خوانی نداشته باشد اما این هزینه‌ها مصوب شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: بدون تردید اجراهای سال آینده تالارهای نمایشی به نمایش‌های جشنواره تعلق دارد. امسال در جشنواره هر سه نسل تئاتر کشور حضور دارند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.