آیین نامه اصلاح شده برگزاری کرسی های آزاد اندیشی آماده ابلاغ است

آیتی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: این آیین نامه پارسال تدوین و ابلاغ شده بود که با نظر کارشناسان بازنگری دقیق انجام شد تا بهتر بتواند به منویات رهبری نزدیک تر شود.

وی یادآور شد: مباحث فرهنگی در دانشگاه ها منحصر به دانشجویان نیست، بلکه کارکنان، استادان و دانشجویان مشمول این موضوع هستند.

آیتی اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دومین وزاتخانه پرجمعیت کشور با بیش از ۴۰۰ هزار کارمند ساز و کار خوبی برای مسایل فرهنگی و ارتقای مبانی دینی دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته آخر اردیبهشت ماه به نام هفته خوابگاه نامگذاری شده است، ادامه داد: به دنبال سیاست های کلی نظام در سال های اخیر با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبه رو هستیم که این امر برای ما چالش هایی در بحث خوابگاه ها ایجاد کرده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این امر باعث شده تا از سال گذشته موضوع خوابگاه های خودگردان و مشارکتی برای پاسخگویی به نیازهای خوابگاهی دانشجویان مطرح شود.

آیتی گفت: درهمین ارتباط آیین نامه ساماندهی و چگونگی تحقق اجرای سیاست های این خوابگاه ها تدوین شده است که از طریق صندوق رفاه دانشجویان هزینه هایی که باید از طریق دانشجویان تامین شود در قالب وام از مهرماه امسال به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هم اینک ۱۳۸هزار دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند که از این شمار ۵۰ درصد در خوابگاه ها سکونت دارند.

آیتی با قدردانی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: با تمهیدات اتخاذ شده توسط مسوولان این دانشگاه از یکهزار و ۶۰۰ دانشجو تعداد یکهزار و ۱۰۰ نفر ساکن خوابگاه هستند که از میانگین شاخص کشوری وضعیت مطلوب تری دارد.

وی گفت: برای تحقق برنامه پنجم پنج ساله توسعه کشور در زمینه گسترش ورزش های همگانی نیز سازوکارهای تحقق این مهم از طریق تجهیز خوابگاه ها به امکانات ورزشی فراهم شده است.

آیتی یادآور شد: امسال مرحله نهایی المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شهریورماه در شهر تبریز با حضور دوهزار و ۸۰۰ دانشجو برگزار خواهد شد.

وی گفت: در امور فوق برنامه دانشجویان شامل نشریات دانشجویی، گردشگری تخصصی و سلامت نیز امسال مرحله نهایی جشنواره فرهنگی دانشجویان شهریور ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این جشنواره ۵۰۰ نفر از دانشجویان در رشته های مختلف ادبی، هنری و صنایع دستی حضور دارند.

وی گفت: هم اینک پنج تشکل رسمی دانشجویی در دانشگاههای علوم پزشکی فعالیت می کنند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: به تازگی شورای کانون شعر و ادب – منتخبین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی – تشکیل شده است و امسال داوری مرحله نهایی جشنواره فرهنگی کرمان در بخش شعر و ادب توسط خود دانشجویان انجام خواهد شد. ک/۳

۶۲۸/۵۳۹**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۸۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.