آیین پایانی جشنواره بین‌المللی سینمای مستقل «افق نو» برگزار می شود

آیین پایانی جشنواره بین‌المللی سینمای مستقل «افق نو» برگزار می شود

امروز طی مراسمی؛

آیین پایانی جشنواره بین‌المللی سینمای مستقل «افق نو» برگزار می شود

نخستین جشنواره بین‌المللی سینمای مستقل «افق نو» در حالی امروز جمعه ۱۷ شهریورماه برگزیدگان خود را خواهد شناخت که قبل از آن فیلمسازان مستقل اقدام به تهران گردی خواهند کرد.

تاریخ : جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۱۶:۳۳

به گزارش هنرنیوز؛ مراسم آیین پایانی جشنواره «افق نو» در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مسئولان کشور برگزار می‌شود.
این جشنواره که از روز ۱۲ شهریور کار خود را آغاز کرده، با دریافت بیش از هزار اثر سینمایی در بخش‌های مستند و داستانی یکی بزرگترین جشنواره‌های سینمایی به لحاظ تعداد آثار رسیده به جشنواره است که با انتخاب نزدیک به ۲۰۰ اثر برای حضور در بخش مسابقه توانست جای خود را در میان جشنواره‌های معتبر کشور باز کند.
مراسم اختتامیه جشنواره «افق نو» با حضور ۵۰۰ نفر از هنرمندان و چهره‌های سینمایی کشور و جمعی از میهمانان خارجی جشنواره برگزار خواهد شد و پس از قرائت بیانیه هایت داوران از آثار برگزیده قدردانی خواهد شد.
اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های اختتامیه است که توسط گروه آسمان برگزار می‌شود. به گفته مجریان مراسم، تدابیری برای حضور بیشتر میهمانان و اصحاب رسانه نیز در نظر گرفته شده تا مراسم با کیفیت مطلوبی برگزار شود.
براساس این گزارش، همچنین قبل از انجام مراسم اختتامیه میهمانان خارجی حاضر در نخستین جشنواره فیلم‌سازان مستقل «افق نو» روز جمعه به تهران‌گردی خواهند پرداختند.
فیلم‌سازان و اندیشمندان حاضر در این جشنواره امروز جمعه از اماکن تاریخی و توریستی تهران بازدید خواهند کرد. بر اساس برنامه تعیین شده گردش این میهمانان از کاخ‌های رژیم‌های سلطنتی گذشته ایران است که برگی از تاریخ و آزاد اندیشی ایرانیان در فروپاشی طاغوت‌ها را در برابر فیلمسازان مستقل قرار خواهد داد.
در این سفر شهری اولین بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه با برگ‌های به جا مانده از رژیم طاغوتی ایران به میهمانان حاضر در این جشنواره ارائه خواهد شد.
این سفر صبح روز امروز در آخرین روز نخستین جشنواره فیلمسازان مستقل صورت خواهد گرفت.
ساعت برگزاری مراسم اختتامیه از ۱۸ تا ۲۱ امروز جمعه ۱۷ شهریور ماه خواهد بود.

کد خبر: ۴۵۸۴۰

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.