ائتلاف مخالفان سوریه تحریم اجلاس رم را لغو کرد

۰۷م اسفند ،

TZ 1.jpg

رهبر ائتلاف مخالفان دولت سوریه اعلام کرد، در ازای دریافت کمک‌های مشخصی از آمریکا و انگلیس موافقت کرده در اجلاس بین‌المللی رم شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ائتلاف پیش از این اعلام کرده بود که در اعتراض به سکوت جهانی نسبت به خشونت‌ها در سوریه این اجلاس را تحریم خواهد کرد.

احمد معاذ الخطیب الحسنی، رهبر ائتلاف مخالفان حکومت سوریه با انتشار یافتن پیامی در صفحه رسمی فیس‌بوک خود اعلام کرد که هیأتی از سوی این ائتلاف برای شرکت در اجلاس رم به ایتالیا پرواز خواهد کرد.

در متن این پیام آمده است: پس از رایزنی با رهبران ائتلاف و چندین جناح و تماس‌های متعدد، با توجه به این که جان کری و ویلیام هیگ، وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی خود به اعطای کمک‌هایی برای کاستن از رنج‌های ملت ما متعهد شدند، رهبری ائتلاف تصمیم گرفته است در کنفرانس دوستان سوریه که در رم برگزار می‌شود، شرکت کند.

در این پیام، معاذ الخطیب اعلام کرد که این اجلاس امکانی عملی را برای ارزیابی دوباره رابطه میان اپوزیسیون سوریه و جناح‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس در دیدار اخیر خود اعلام کردند که کمک بیشتری در اختیار اپوزیسیون سوریه قرار خواهند داد.

وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با همتای انگلیسی خود و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با معاذ الخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان دولت سوریه از وی خواست تا روز پنج‌شنبه (دهم اسفند) در اجلاس رم شرکت کند.

جزئیات بیشتری دربارهٔ محتوای این مکالمه تلفنی منتشر نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.