ابتلای ملکه دانمارک و پادشاه اسپانیا به کرونا

ملکه دانمارک و پادشاه اسپانیا به کرونا مبتلا شدند.

ابتلای ملکه دانمارک و پادشاه اسپانیا به کرونا

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس بیانیه‌های دربار سلطنتی در دو کشور پادشاهی دانمارک و اسپانیا، مارگرته دوم، ملکه دانمارک، و فلیپه، پادشاه اسپانیا، به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش رویترز، دربار پادشاهی دانمارک روز چهارشنبه، ۹ فوریه، اعلام کرد که ملکه مارگرته، صاحب تاج و تخت دانمارک، به کرونا مبتلا شده است، هرچند عوارض آن ملایم و خفیف است.

ملکه ۸۱ ساله دانمارک که نیم قرن بر تخت پادشاهی دانمارک نشسته است، تعطیلات زمستانی برنامه‌ریزی شده خود را به نروژ لغو کرد و بر اساس بیانیه دربار، در کاخ آمالینبورگ در دل کپنهاگ خود را قرنطینه می‌کند.

در مادرید نیز اعلام شد که آزمایش کرونای شاه فلیپه مثبت شده است. آزمایش پس از آن صورت گرفت که در طول شب عوارض خفیفی در او بروز کرده بود.

بیانیه کاخ سلطنتی اسپانیا اعلام کرد که پادشاه اسپانیا به مدت ۷ روز در قرنطینه خواهد بود، اما تأکید کرد: «حال عمومی اعلیحضرت خوب است و ایشان فعالیت‌های خود را از محل اقامت خود ادامه می‌دهد.»

فلیپه ششم از سال ۲۰۲۴ پادشاه اسپانیا بوده است.

در کشور دانمارک تاکنون بیش از دو میلیون تن به کرونا مبتلا شده‌اند و سه هزار و ۹۴۸ تن از این بیماری جان باخته‌اند.

در اسپانیا نیز تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون و پانصد هزار تن به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۹۵ هزار اسپانیایی در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.