ابتلا به مسمومیت بارداری در اولین زایمان، بیشتر است

۱۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز :یک جراح و متخصص بیماری‌های زنان و زایمان گفت: ابتلا به مسمومیت بارداری در مادرانی که اولین زایمان خود را تجربه می کنند بیشتر است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر شیرین نیرومنش بابیان این مطلب اظهار داشت: مسمومیت‌ بارداری عبارت‌ است‌ از نوعی‌ اختلال‌ خطرناک‌ در فشار خون، کارکرد کلیه‌ و دستگاه‌ عصبی‌ مرکزی‌ که‌ ممکن‌ است در فواصل هفته‌ بیستم بارداری‌ تا روز هفتم پس‌ از زایمان‌ رخ‌ دهد مسمومیت بارداری یکی از علل مرگ و میر مادران در تمام دنیاست و نشانه مهم آن فشار خون است.

وی بابیان این که فشار خون و دفع پروتئین از ادرار سبب مسمومیت بارداری می‌شود، افزود: این بیماری در ۲ گروه از مادران باردار به وجود می‌آید یکی در مادرانی که اولین بارداری را سپری می‌کنند یا در زنانی که در سنین بالای ۳۵ سال باردار می‌شوند و افزایش وزن قابل ‌ملاحظه‌ای دارند.

این جراح و متخصص بیماری‌های زنان و زایمان تصریح کرد: فشار خون مادران باردار در هر مراجعه به پزشک، باید به دقت اندازه‌گیری شود، اگر فشار خون بالاتر از ۱۴ یا پایین‌تر از ۹ باشد، غیرطبیعی است و مادر باید تحت آزمایش ادرار قرار بگیرد. از سوی دیگر چنانچه مسمومیت بارداری به موقع تشخیص داده نشود، روی همه اعضای بدن مادر از جمله قلب، کلیه و کبد تأثیر می‌گذارد و حتی ممکن است سبب مرگ جنین در رحم شود. در موارد پیشرفته، اگر فشار خون بیش از حد افزایش یابد، ممکن است تشنج یا خطر جدی دیگری، برای مادر به وجود آورد.

وی پیشنهاد کرد: لازم است فشار خون زنان قبل و در حین بارداری کنترل شود همچنین نداشتن افزایش وزن و رعایت رژیم غذایی کم‌نمک نیز برای مادران باردار ضروری است. اگر مسمومیت بارداری به موقع تشخیص داده شود، باید بستری صورت گیرد، حتی ممکن است مادر باردار تا زمان زایمان در تخت بستری بماند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.