ابداع یک دکمه فیزیکی برای سهولت کار با تلفن های هوشمند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

صفحات لمسی در دستگاه های تلفن همراه نوعی انقلاب به وجود آورند، اما هنگامی که می خواهید به یک اپلیکیشن دسترسی سریع داشته باشید ، به ویژه هنگامی که دستکش به دست دارد، هیچ چیز نمی تواند جای یک دکمه فیزیکی را بگیرد.
 
استفاده از تلفن هوشمند با دستکش و یا در مواقع اضطراری با حداکثر سرعت فلسفه ابداع " فشاری" است.
 
"فشاری" یک دکمه فیزیکی است که به عنوان یک افزودنی به تلفن هوشمند اضافه می گردد و با اتصال به سوکت هدفون می تواند هر عملی که برای آن تعریف شود را انجام دهد.
 
این دکمه می تواند سه عملکرد مختلف چون روشن کردن چراق قوه، فعال کردن حالت سکوت و عکس گرفتن را انجام دهد اما می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تنها از یک اپلیکیشن استفاده کند.
 
این دستگاه دکمه‌ای به خوبی داخل سوکت هدفن قرار گرفته و ۰٫۷ سانتیمتر بالای دستگاه خارج زدگی دارد. کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن " فشاری" تصمیم بگیرد که این دکمه چه عملکردی در تلفن هوشمند وی خواهد داشت. این عملکرد می تواند تماس با یک مخاطب خاص در دفترچه تلفن، ارسال یک پیام، بازکردن اپلیکیشن دوربین، بررسی شبکه های اجتماعی، اعلام موقعیت کاربر در مواقع ضروری و عملکردهای دیگر باشد.
 
هر عملی که می توان روی صفحه لمسی تلفن انجام داد برای این دکمه فیزیکی قابل تعریف است. از سوی دیگر دکمه " فشاری" می تواند عملکردهای مختلفی را بسته به توالی فشردن دکمه داشته باشد.
 
برای مثال سه بار فشردن کوتاه این دکمه می تواند تماس با یک دوست باشد و یا یک فشار طولانی می توان چراغ قوه تلفن را روشن کند و دو فشار کوتاه پس از یک فشار طولانی دوربین را باز کند. توالی فشردن این دکمه را می توان به صورت ترکیبی استفاده کرد.
 
اپلیکیشن این دکمه فیزیکی روی دستگاه های دارای اندروید ۲٫۳ و تازهتر کار می کند.
 
انتظار می رود که این دکمه فیزیکی پس از تولید انبوه برای فروش تجاری با قیمتی حدود ۲۰ دلار عرضه شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.