ابراز امیدواری وستروله به پیشرفت در حل موضوع هسته‌ای در دولت روحانی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر خارجه آلمان به ایجاد پیشرفت در جهت حل موضوع هسته‌یی ایران با به قدرت رسیدن حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران ابراز امیدواری کرد.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان روز جمعه به خبرگزاری آلمان گفت که روی کار آمدن حسن روحانی «فرصتی» برای خروج از این بن‌بست است اما این «کردار و نه گفتار» است که به حساب آورده می‌شود.

بنا بر گزارش اکسپاتیکا، وستروله گفت: ما اقدامات اعتمادساز از جانب ایران و پیشرفت اساسی را در حل مناقشه بر سر برنامه هسته‌یی آن خواستاریم.

به گزارش ایسنا، در حالی که تا کنون هیچ نشانی از هیچگونه انحراف در برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران ملاحظه نشده است و با وجود تاکید مکرر تهران بر صلح‌آمیز بودن نیات خود و تصریح این نکته که سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد، وستروله در اظهاراتی بی اساس « برنامه تسلیحات اتمی» را به ایران نسبت داد و بنا بر این گزارش گفت که غرب برای حفظ فشار سیاسی بر ایران «مادامی که نتوانیم اطمینان یابیم ایران از برنامه تسلیحات اتمی‌اش صرف نظر کرده است» به تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: ما در صدد گفت‌وگو با این دولت تازه (ایران)، ابتدا در سطح کارمندان دولتی و بعد شاید در سطح وزرا هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت فقط بعد از این مذاکرات است که غرب می‌تواند مشخص کند که آیا روحانی و دولت تازهش «انعطاف‌ تازه» نشان می‌دهند یا خیر.

ماه قبل یک دیپلمات غربی گفت که گروه موسوم به ۱+۵ که با ایران دربارهٔ برنامه هسته‌یی مذاکره می‌کند، امیدوار است به زودی تیم تازه ایران منصوب شود تا مذاکرات بتواند در اسرع وقت از سرگرفته شود.

این گروه متشکل از اعضای دایم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه) و آلمان است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.