ابراز تمایل هوواوی به افزایش تولید گوشی‌های ویندوزی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

هوواوی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌همراه در جهان اعلام کرد که با وجود واگذاری نوکیا به مایکروسافت، این شرکت همچنان تمایل به تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزی دارد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به دنبال واگذاری شرکت موتورولا به گوگل، شرکت هوواوی اعلام کرده بود که این مسئله می‌تواند بر بازار جهانی گوشی‌های اندرویدی تاثیر بگذارد و احتمالا هوواوی از تولید گوشی‌های اندرویدی خود بکاهد. اما هم‌اکنون شرکت چینی هوواوی گزارش داده است که با وجود نگرانی‌های مشابه در پی واگذاری نوکیا به مایکروسافت، این شرکت همچنان قصد تولید گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت را دارد.
 
"ریچارد رن"(Richard Ren) مدیر مرکز تلفن‌های همراه شعبه هوواوی در اروپا در این خصوص گفت: «مایکروسافت به عنوان شریک استراتژیک ما باقی خواهد ماند». او اظهار داشت که نسل تازه گوشی‌های ویندوزی هوواوی هم اکنون در دست طراحی و توسعه است.
 
هوواوی در کنار نوکیا، سامسونگ و HTC یکی از چهار شرکتی محسوب می‌شود که با پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندزو فون گوشی‌های ویندوزی تولید می‌کند.
 
با این وجود باید توجه داشت که ویندوز فون برای هوواوی یک گزینه مهم محسوب نمی‌شود و تنها بخش اندکی از گوشی‌های این شرکت چینی به سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت اختصاص دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.