ابراز نگرانی اشتون از به تعویق افتادن دادگاه تجدید نظر فعال بحرینی

‘عبدالهادی الخواجه’ حقوقدان و فعال حقوق بشر بحرینی که از سال گذشته بدلیل حضور در اعتراضات مردمی علیه رژیم حاکم، دستگیر و در زندان به سر می برد از حدود دوماه قبل ضمن اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه و درخواست تجدید نظر در آن، دست به اعتصاب غذا زده است.

براساس اعلام قبلی قرار بود روز گذشته دستگاه قضایی بحرین با برگزاری دادگاه استیناف به اعتراض الخواجه و ۲۱ زندانی معترض دیگر رسیدگی کند که براساس اعلام دادگاه، رسیدگی به اعتراض این افراد با تعویق یک هفته ای به روز ۳۰ آوریل موکول شد.

به گزارش ایرنا،’کاترین اشتون’ در بیانیه ای که در پایگاه خبری اتحادیه اروپا منتشر شده، در مورد وخیم شدن وضعیت جسمی این فعال حقوق بشر در زندان بحرین، ابراز نگرانی کرده و تاکید نموده: به تعویق انداختن زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر الخواجه، نگرانی ها درمورد وضعیت سلامتی این زندانی را بیشتر می کند.

این مقام اتحادیه اروپایی همچنین از مقامات بحرینی خواست با توجه به شرایط بحرانی و حاد این زندانی، با اتخاذ سریع یک راه حل بشردوستانه، نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

در حالی امروز این بیانیه از سوی اشتون در مورد الخواجه منتشر شده که دختر این فعال حقوق بشر که در دانمارک زندگی می کند روز گذشته در گفت و گو با شبکه ۲ تلویزیون این کشور خواستار اقدام عملی مقامات اروپایی مدافع حقوق بشر در مورد پدرش و دیگر زندانیان شده و گفته بود که حرف و صدور بیانیه چاره کار نیست.

‘مریم الخواجه’ در این گفت و گو یادآور شد که با شرایط فعلی فکر نمی کند پدرش بیشتر از سه روز زنده باشد و قادر نخواهد بود تا ۳۰ آوریل و زمان تعیین شده برای برگزاری دادگاه تجدید نظر دوام بیاورد.

وی با درخواست از مقامات اروپایی برای فشار وارد آوردن بر دولت بحرین برای پایبندی به حقوق بشر، افزود: صحبت کردن و صدور اعلامیه کافی نیست ما خواهان اقدامات واقعی برای مقابله با نقض مکرر حقوق بشر از سوی رژیم حاکم در بحرین هستیم.

اروپام/ ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۷۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.