ابزاری برای افزایش بیماری های ستون فقرات

۲۸اردیبهشت،

مهترین آسیب های ویبراتورهای لاغری، تشدید دیسک کمر و تنگی نخاع، خارج زدگی مهره های کمر، افزایش آرتروز می باشد.

دکتر مرتضی رهایی، ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه های ویبراتور لاغری موجود در بازار به سبب داشتن فرکانس ثابت و ایجاد لرزش های مداوم بر روی سیستم استخوانی سبب صدمات شدید و جدی در ستون فقرات و دیگر قسمت های بدن می گردد.

وی بیان کرد: استفاده  نامناسب و بدون اصول علمی به شکل خود درمانی با  استفاده از دستگاه های موجود در بازار برای لاغری موضعی سبب ایجاد مشکلات خونی، پارگی عروق، تاخیر در تشخیص بیماری های خاموش که به شکل چاقی موضعی بروز می کند، صدماتی به ستون فقرات و سیستم گوارشی می گردد.

رهایی تاکید کرد: از مهمترین صدمات ویبراتورهای لاغری تشدید دیسک های کمر و تنگی نخاع، خارج زدگی مهره های کمر، گرفتگی اعصاب سیاتیک، افزایش آرتروز و آسیب های جدی دیگری به زانو و ناحیه لگن می باشد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از بیماری ذکر شده با استفاده از ویبراتورهای لاغری به مرحله ی می رسد که برای درمان نیاز صد در صد به عمل های جراحی ایجاد می گردد و درمان های دیگر پاسخگو نخواهند بود.

رهایی با بیان این مطلب رژیم غذایی مناسب و ورزش بهترین روش کاهش وزن است و گفت: باید اشخاص به پزشک و متخصص مراجعه کرده و پس از تشخیص این که چاقی فرد ناشی از اضافه وزن  است و سبب خاص دیگری ندارد در کنار رژیم غذایی و  ورزش در صورت تشخیص پزشک مربوط به فیزیوتراپ مراجعه کرده و تحت نظر متخصصین طی جلسات مشخص از دستگاه های معتبر و مناسب برای لاغری موضعی استفاده کند.

وی در ادامه گفت: دستگاه های موجود در مطب ها بر خلاف ویبراتورهای موجود  در بازار دارای فرکانس های متفاوتی بوده که هر بار از فرکانس های مختلفی برای لاغری استفاده می گردد.

این متخصص بیان داشت: دستگاه ها باید بر روی بافت نرم بدن با فاصله مناسب از قفسه سینه ستون فقرات، لگن و زانو قرار گیرد تا آسیب و صدمه جدی به نقاط مهم استخوانی بدن وارد نشود.

رهایی در پایان گفت: ورزش و رژیم غذایی بهترین روش برای کاهش وزن بوده و هیچ گونه اثر مخربی مانند ویبراتورهای لاغری بر روی سلامت سیستم استخوانی بدن ندارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.