ابزاز همدردی کشورهای برزیل، مکزیک، ونزوئلا، اوکراین و ترکمنستان با زلزله زدگان

به گزارش خبرآنلاین، چند روز قبل نیز دبیر کل سازمان ملل و مقاماتی از کشورهای سوریه، سریلانکا و ایتالیا ضمن ارسال پیام، با زلزله زدگان ابراز همدردی کرده بودند. (اینجا بخوانید)

پیام تسلیت برزیل، مکزیک و ونزوئلا و کمیسرعالی حقوق بشر به مناسبت زلزله آذربایجان شرقی
دولت‌های برزیل، مکزیک، ونزوئلا و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در پیام‌هایی جداگانه وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و کشته شدن تعدادی از اتباع کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای همدردی ‘هوگو چاوز’ رییس جمهوری ونزوئلا و ملت این کشور را با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را ابراز داشت. چاوز در این بیانیه ضمن ابراز همدردی و همبستگی عمیق ونزوئلا با بازماندگان این زلزله، آمادگی کشورش را برای کمک به عادی کردن شرایط در مناطق آسیب دیده شمال غرب ایران را مورد تأکید قرار داده است.
وزارت امور خارجه برزیل نیز با صدور بیانیه ای از سوی دولت این کشور از حادثه وقوع زلزله در شمال غرب ایران ابراز تأسف کرده و به خانواده قربانیان ودولت ایران تسلیت گفت. وزارت امور خارجه مکزیک هم با صدور بیانیه‌ای، به نمایندگی از دولت این کشور به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرده است.
خانم ‘ناوانتم پیلای’ کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مراتب تسلیت عمیق خود را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد. وی در این پیام ابراز امیدواری کرد: تحت هدایت توانمند دولت ایران و مساعدت مردم این کشور، این شرایط سخت طی شود.
پیام همدردی نخست وزیر اوکراین به معاون اول رییس‌جمهور به مناسبت زلزله آذربایجان شرقی
نیکلای آزاروف، نخست وزیر اوکراین، در پیامی به محمد رضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری ایران مراتب تسلیت و همدردی خویش را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، متن کامل پیام به شرح ذیراست:
جناب آقای محمد رضا رحیمی
معاون محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران
مردم اوکراین با اندوه فراوان از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۱ آگوست که خسارات و قربانیان زیادی را همراه داشت، آگاه شدند. از طرف دولت اوکراین و خودم تاسف عمیق نسبت به این واقعه ناگوار ابراز می‌کنم، مراتب تسلی را به جنابعالی ، بازماندگان و ملت ایران اظهار می‌دارم. همکار گرامی، احساس همدردی صمیمانه با خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان و آرزوی شفای عاجل برای صدمه دیدگان را پذیرا باشید.

ابراز همدری رییس‌جمهور ترکمنستان با قربانیان زمین لرزه
رییس جمهور ترکمنستان، با ارسال پیامی درگذشت جمعی از هموطنان‌مان در پی زمین لرزه‌های آذربایجان‌شرقی را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، بنابر گزارش «تی.‌سی.ای» قربان قلی بردی محمد اف، رییس‌جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران وقوع زمین لرزه در آذربایجان شرقی که تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت را تسلیت گفت.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.