ابلاغ آخرین دستورالعمل‌ها به فرماندهان توپخانه‌ای و موشکی سپاه

به گزارش خبرآنلاین هشتمین همایش دو روزه سراسری توپخانه، موشک ها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان عملیاتی توپخانه نیروی زمینی سپاه آغاز به کار کرد.
فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران در این همایش اظهار داشت: امروز مرکز توپخانه و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه پاسداران میزبان فرماندهان عملیاتی توپخانه و پدافند هوایی این نیرو در سراسر کشور است و در این همایش با حضور فرماندهان و صاحب نظران، مباحث تخصصی توپخانه موشکی و پدافند هوایی مورد کارشناسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
بنا بر خبری که ایرنا منتشر کرده است سردار سرتیپ دوم پاسدار محمود چهارباغی،استفاده از روشها و الگوهای توپخانه و موشکی در نبرد نامتقارن، یکسان سازی شیوه ها و نیز معرفی آخرین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه ادوات، تجهیزات و بخش های نرم‌افزاری را از جمله اهداف برگزاری هشتمین همایش تخصصی توپخانه، موشکها و پدافند هوایی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در این همایش آخرین دستورالعمل‌ها و انتظارات فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهان توپخانه این نیرو ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: در این نمایشگاه آخرین توانمندی های صنعت و تحقیقات نیروی زمینی سپاه پاسداران و چگونگی استفاده از آنها به نمایش در می آید.

یکی از پیشکسوتان نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در این همایش با بیان اینکه فناوری و تکنیک را نباید با روشی که دشمن دنبال می کند، بکار گرفت، اظهار داشت: در نبرد ‘ناهمطراز بر’ می توان بر توانمندی هایی تمرکز کرد که برای دشمن ناشناخته و مبهم باشد.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوب زهدی با یادآوری نقش تعیین‌کننده سردار سرلشکر شهید تهرانی مقدم و سردار شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه پاسداران گفت: از شهید تهرانی مقدم می توان به عنوان ایده‌پرداز و هدف‌گذار توپخانه سپاه پاسداران از بدو راه‌اندازی یاد کرد و شهید شفیع زاده نیز مسولیت سازماندهی، توسعه و پردازش را به عهده داشت.

سردار زهدی آموزش و تمرینات را از تدابیر مهم و مورد تاکید در توپخانه سپاه توصیف و تاکید کرد: جایگاه کنونی توپخانه سپاه مرهون تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس، تدبیر فرماندهان و تلاش مستمر نیروها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مطالبی پیرامون عملکرد موفق توپخانه در عملیات والفجر ۸ پرداخت.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.