ابوالحسن‌فقیه محکوم پرونده‌قاچاق‌کالا؟/سند

ورود کالاهایی از قبیل لباس و پارچه توسط این شرکت به سفارش صاحبان کالا به نحوی بود که سفارش دهنده در ازای ورود اجناس خود . . .

صراط: ظاهرا قرار نیست ماجرای سوء استفاده برخی مسئولین از مقام و موقعیت شان به پایان برسد . ابوالحسن فقیه ، رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور و مسئول فعلی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از نزدیک ترین افراد به محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی بوده و ارتباط تنگاتنگی را با این دو دارد در پرونده کاری خود علاوه بر مسائل مبهمی چون مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت، حکم محکومیت قضایی به دلیل قاچاق را یدک می کشد .
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط، فقیه که پس از رسیدن احمدی نژاد به ریاست جمهوری به دلیل تلاش های بی وقفه اش در ستاد انتخاباتی وی توانست کلید ساختمان نسبتاٌ بلند خیابان فیاض بخش را از آن خود کند، در مدت زمان مسئولیتش در این سازمان با چالشی جدی مواجه شد  و با سوء استفاده از جایگاه و مقام خود به قاچاق کالاهای مختلف تحت نام کمک به  افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت .
 
بنا بر این گزارش وی و همدستانش در پرونده معروف به بهزیست بنیاد که مربوط به قاچاق کالا توسط سازمان بهزیستی بود محکوم شده و حکم جلب آنان صادر شد اما در نهایت با کش و قوس های فراوان و مکاتبات متعدد با رئیس وقت دستگاه قضا و علیرغم تلاش های صورت گرفته برای رهایی از محکومیت! ، توسط قاضی صلواتی، به پرداخت مبلغ ۶/۶۳۸/۴۸۸/۳۲۶ ریال جزای نقدی معادل بهای مال از دست رفته و دو برابر بهای مال محکوم شده است.
 
ماجرای قاچاق کالا توسط شرکت بهزیست بنیاد که با اطلاع ابوالحسن فقیه صورت می گرفت در سال ۸۶ به صورت گسترده در رسانه ها بازتاب داشت  .ورود کالاهایی از قبیل لباس و پارچه توسط این شرکت به سفارش صاحبان کالا به نحوی بود که سفارش دهنده در ازای ورود اجناس خود توسط شرکت بهزیست بنیاد که از پرداخت مالیات معاف بود، مبلغ ناچیزی را به حساب این شرکت واریز می کرد .
 
پس از افشا شدن این سوء استفاده مالی و گذراندن مراحل قضایی در نهایت این پرونده با صدور حکم محکومیت شش متهم به کار خود پایان داد . جالب اینجاست که ابوالحسن فقیه رئیس وقت سازمان بهزیستی که بعدها به ریاست جمعیت هلال احمر ایران رسید در این پرونده به عنوان متهم ردیف اول شناخته می شد .
 
در زیر سند حکم محکومیت فقیه که توسط قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است را مشاهده می نمائید .
 

 

 
نکته قابل تامل جایی است که پس از ماجرای به وجود آمده نه تنها وی از مسئولیت های خود برکنار نشد بلکه چندی بعد با حمایت ویژه رئیس جمهور و عنایت اعضای شورای عالی هلال احمر، متهم ردیف اول پرونده قاچاق کالا، به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد  و هنوز هم به کار خود در این سازمان ادامه می دهد .
 
صراط در آینده استاد متعدد دیگری را از این پرونده و برخی از مسائل پشت پرده آن برای آگاهی مخاطبان منتشر خواهد کرد .


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.