ابوترابی: عضویت در اتحادیه‌های صنفی باید منوط به استعفا از دستگاه‌های اجرایی باشد

۰۴ تیرماه ۱۳،

نماینده مردم کرمان در تذکری گفت: آیا استعفای کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای عضویت در اتحادیه‌های صنفی به مفهوم خارج شدن آنان از استخدام دولت است یا استعفا از پست دولتی است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری گفت:‌ به نظر می‌رسد استعفای کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای عضویت در اتحادیه‌های صنفی ابهام دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پرسید: آیا استعفای کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای عضویت در اتحادیه‌های صنفی به مفهوم این است که اشخاص باید از استخدام دولت خارج شوند؟ به طور مثال معلمی هم که مغازه دارد برای عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی موظف است کلا از آموزش و پرورش استعفا دهد؟

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی در پاسخ به تذکر نماینده مردم کرمان گفت: به نظر می‌رسد برای نامزد شدن کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی به استعفا نیاز نیست ولی در صورت عضویت آنها در اتحادیه‌های صنفی باید از شغل خود در دستگاه‌های اجرایی استعفا دهد.

نعمتی: استعفای کارکنان دستگاه‌های اجرایی خلاف قانون تجارت است

نماینده مردم اسدآباد استعفای کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنفی را خلاف قانون تجارت دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهروز نعمتی در تذکری گفت: هیات مدیره شرکت‌های براساس قانون شغل به حساب نمی‌آید و هر ۱۵ روز یا یک ماه جلسات هیات مدیره‌ها که غیرموظف هم می باشند، تشکیل می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع افزود: مگر شخص مدیرعامل یا عضو اداره مالی شرکت‌ها که شغل رسمی حساب می‌شود، مدنظر قانونگذار باشد، بنابراین منع کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی برخلاف قانون تجارت است و شما نمی‌توانستید قبل از اعلام این تذکر این موضوع را به رای مجلس بگذارید.

ابوترابی در پاسخ به نماینده اسد‌آباد گفت:‌صرف مغایرت با قانون تجارت، مانع رای‌گیری نیست.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: نظر کمیسیون اقتصادی برای شرکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی تاکید بر استعفا از شغل دولتی است نه خروج کامل از دولت.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.