اتاق خواب راحت

برای داشتن فضایی آرام در اتاق خواب نکات زیادی وجود دارد ازجمله چیدمان و قرار گرفتن وسایل اتاق که بهترین امکان را به شما ارائه می دهد تا از خوابی شیرین بهره مند شوید.

آنچه اهمیت دارد مدل تختخواب یا گران قیمت بودن آن نیست بلکه راحت بودن آن است. اندازه و سایز تختخواب، موادی که تخت با آن ساخته شده، همین طور امکان چرخش هوا از زیر تخت و در اطراف آن، هر یک از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است شما تختی به ظاهر زیبا تهیه کنید اما آرامشی در هنگام خواب احساس نکنید پس فقط به دنبال زیبایی نباشید.

جنس تختخواب بهتر است از چوب باشد و از تختخواب های فلزی و فرفوژه کمتر استفاده کنید. اگر از فضای متناسب اتاق خواب بهره مند هستید لزومی ندارد که از تختخواب هایی استفاده کنید که در زیر آن کشو تعبیه می شود، زیرا گردش صحیح هوا را متوقف می کند. اما اگر مجبور به داشتن چنین تختخواب هایی هستید می توانید ارتفاع تخت را کمی بیشتر درنظر بگیرید.

برای چیدمان اتاق خواب از رنگ های روشن مثل آبی آسمانی، سفید شیری، خاکستری بسیار روشن و مانند اینها استفاده کنید. البته رنگ های تند هم زیبایی خاص خود را دارد اما بیشتر برای اتاق نوجوانان، جوانان و کودکان استفاده می شود.

چراغ های کوچک یا آباژورهای مناسب در کنار تختخواب برای مطالعه قبل از خواب بسیار کارآمد بوده، محیط اتاق را نیز زیبا خواهد کرد. همچنین قرار دادن آینه و مبلی راحت در کنار تخت، علاوه بر ممتاز جلوه دادن اتاق کاربردی نیز خواهد بود.

روتختی، ملحفه و کوسن ها در رنگ های مختلف که ممکن است در تضاد با رنگ اتاق و دیگر وسایل انتخاب شوند و یا هماهنگ با آنها، نقش بسیار مهمی را برعهده خواهند داشت. برای پوشش تشک و بالش ها بهتر است ملحفه ای انتخاب کنید که از جنس کتان باشد تا بر اثر شستشوی زیاد در حرارت بالا آسیب ندیده و دوام بیشتری داشته باشد، هر چند که ممکن است گران باشد.

سعی کنید در اتاق خوابتان از گل های تازه به جای گل های مصنوعی در گلدان های مناسب که هم جذاب و هم دهان گشاد است استفاده کنید و از رایحه و بوی خوش آن هنگام استراحت لذت ببرید.

اگر چیدمان اتاق اجازه می دهد تخت خود را در جلوی پنجره قرار دهید تا هم از نور و هم از هوای بیشتری برخوردار شوید. بهتر است پرده ها را هم از جنس نازک مانند حریر و هم از جنس ضخیم مانند ساتن و مخمل تواما انتخاب کنید تا در ساعات مختلف شبانه روز بتوانید نور اتاق را تعدیل یا تشدید کنید، البته رنگ آن نیز باید با دیگر وسایل هماهنگی داشته باشد، حتی می توانید تمام سرویس خواب و پوشش های پارچه ای اتاق تان را از یک جنس و رنگ که همه یکدست باشند انتخاب کنید.

منبع: نشریه ایران آذین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.