اتحادیه اروپا به حق آزادی ملت و حفاظت از کشورها پشت کرده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن نام حزب الله در فهرست گروهکهای تروریستی گفت: اتحادیه اروپا با قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی، در واقع به حق آزادی ملت و حفاظت از سرزمین کشورها پشت می‌کند.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در تصمیم‌گیری و اعلام مواضع اتحادیه اروپا نفوذ دارند و بدون شک این اتحادیه زیرفشار آمریکا و رژیم اشغالگر قدس چنین اقدامی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا از طرفی شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و از سوی دیگر حزب‌الله را به مذاکره دعوت کرده که این امر، مبیّن تناقض آشکار در مرکز تصمیم‌گیری این اتحادیه است.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر اتحادیه اروپا هیچ فایده‌ای برای این سازمان ندارد، اظهار داشت: اروپایی‌ها می‌دانند که حزب‌الله برای آزادسازی سرزمین خود مبارزه می‌کند و در سال ۲۰۰۶ که رژیم صهیونیستی به لبنان تجاوز کرد، بسیاری از ملت‌های اروپایی علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

نعیمی با بیان اینکه اقدام اخیر اتحادیه اروپا به موقعیت سیاسی و اقتصادی این اتحادیه ضربه وارد می‌کند، بیان داشت: اتحادیه اروپا با قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی، در واقع به حق آزادی ملت و حفاظت از سرزمین کشورها پشت می‌کند، به همین خاطر بسیاری از نخبگان اروپایی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی این تصمیم اتحادیه اروپا را یک پیروزی برای خود می‌داند، چرا که این رژیم پشت صحنه اتخاذ این تصمیم است.

نعیمی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان کابوسی برای رژیم صهیونیستی است، افزود: هم‌اکنون کشورهای مالت و ایتالیا با این تصمیم اتحادیه اروپا مخالف می باشند و معتقدند این اقدام با واقعیات لبنان در تضاد است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این تصمیم توسط اروپایی‌ها گرفته نشده و پشت پرده آن لابی صهیونیستی در اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.