اتحادیه عرب احیای فرایند صلح خاورمیانه را بررسی کرد

۱۹فروردین۱۳،

3-268.jpg

دبیرکل اتحادیه عرب گفت، کمیته‌ای وزارتی از این اتحادیه طی نشستی در قطر دربارهٔ راه‌های احیای روند صلح اسرائیل و فلسطین و برنامه‌هایی برای اعزام هیأتی از اتحادیه عرب به واشنگتن گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه با خبرنگاران افزود، در این نشست همچنین دربارهٔ ماموریت هیأتی از اتحادیه عرب گفت‌وگو شد که قرار است ۲۹ آوریل عازم واشنگتن شود.

در مذاکرات کمیته «ابتکار صلح عربی» محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حضور داشت و شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، اول‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ریاست آن را به عهده داشت.

العربی پیش از آغاز این نشست گفته بود، هیأت اتحادیه عرب به شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک خواهد رفت.

پیشنهاد اعزام هیأتی از اتحادیه عرب به نیویورک در نشست ماه قبل سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در دوحه قطر مورد توافق قرار گرفت.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در مصاحبه با فرانس پرس گفت، این هیأت اعزامی اتحادیه عرب با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد گرد.

وی افزود، این هیأت اتحادیه عرب شامل وزیران امور خارجه مصر، اردن، مغرب، قطر، عربستان، بعضی مقام‌های فلسطین و همچنین دبیرکل اتحادیه عرب خواهد بود.

عباس در دیدار با جان کری گفت: اسرائیل باید فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس متوقف کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.