اتحاد سایبری ایران و کره شمالی علیه منتشر کنندگان بدافزارها

کمپانی ضد ویروس اف.سکیور ضمن به بحث گذاردن این موضوع عنوان کرد دو کشور ممکن است علیه کشورهای سازنده بدافزارهایی مانند دوخو، فلیم و استاکس نت دست به فعالیت مشترک و همکاری تکنولوژیکی بزنند.

میکو هیپونن مدیر امنیت در اف.سکیور به وی.تری گفت: استراتژی های سایبری ایران و کره شمالی شبیه یکدیگر بوده و به همین خاطر این اتحاد زمینه ساز همکاری سایبری دو کشور علیه دشمنان مشترک خواهد بود.

به گفته وی توانایی های سایبری دو کشور مشابه یکدیگر بوده و این در حالی است که قابلیت های نظامی دو کشور نیز جزو ۱۰ کشور اول دنیا است.

استاکس نت شماره یک تسلیحات بدافزاری جهان شناخته شده که علیه ایران توسط غرب به رهبری امریکا و اسرائیل بکار برده شد تا تاسیسات هسته ای ایران را مورد هدف خود قرار دهند.

۵ مرکز اصلی ایرانی در ژوئن ۲۰۱۰ اسیر استاکس نت شده و بعد در سپتامبر ۲۰۱۱ دخو – دیگر بدافزار سایبری- که مشابه استاکس نت است توسط سازندگان استاکس نت ساخته شده و به تاسیسات صنعتی و هسته ای ایران حمله کرد.

اما بدافزار فلیم در ماه می ۲۰۱۲ کشف شد و با هدف جاسوسی روی صنعت و تجارت ایران توسعه پیدا کرد.

فلیم از طریق شبکه و یو اس بی منتشر شده و صداهای اطراف کامپیوتر قربانی را ضبط کرده و از فعالیتهای کاربر اسکرین شات گرفته و ترافیک شبکه را مانیتور کرده و از روی اسکایپ چه صوت و چه تصویر جاسوسی کرده و اطلاعات را روی سرورهای ناشناس مخابره می کند.

گفته می شود پشت این ماجراها اسرائیل و امریکا هستند که با جنگ سایبری زیر ساختهای ایران را نشانه رفته اند.

منبع: د نکس وب

۵۶۵۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.