اتحاد غرب نسبت به تحولات مصر از بین رفته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به اتفاقات مصر تغییر کرده و هم‌اکنون اختلاف‌نظر شدیدی میان موافقان و مخالفان مرسی به‌وجود آمده، چرا که حتی هماهنگی که در یک ماه پیش میان کشور غربی نسبت به مرسی وجود داشت، دیگر وجود ندارد.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختلاف‌نظر دولت‌های غربی نسبت به برکناری مرسی، گفت: اختلاف‌نظر میان دولت‌های غربی براساس دیدگاه و تحلیل آنها از عملکرد دولت مرسی بوده و در حال حاضر دولت‌ها و احزاب مختلف جهت‌گیری مشخصی نسبت به تحولات مصر ندارند.
وی تصریح کرد: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به اتفاقات مصر تغییر کرده و هم‌اکنون اختلاف‌نظر شدیدی میان موافقان و مخالفان مرسی به‌وجود آمده، چرا که حتی هماهنگی که در یک ماه پیش مابین کشور غربی نسبت به مرسی وجود داشت، الان دیگر وجود ندارد.
 
منصوری در ادامه اظهار داشت: ضعف اطلاعات از وقایع مصر و نبود تجزیه و تحلیل دقیق دربارهٔ مسائل اخیر این کشور، اوضاع مصر را در هم تنیده کرده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به اینکه کشورهای غربی سیاست صبر و انتظار را در مقابل تحولات مصر در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: نگرانی ترکیه از برکناری مرسی به این خاطر است که شاید همان‌طور که آمریکا با سقوط مرسی موافق بود، به سقوط دولت اردوغان به وسیله نظامیان نیز راضی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.