اتصال شمال غرب تهران به جنوب شرق با خط ۶ مترو

جام جم آنلاین: فرماندار شهرری در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو تهران گفت: احداث این خط که شمال غرب تهران را به جنوب شرق متصل می کند با سرعت در حال پیگیری است و در این میان انتظار می رود همه مسوولان برای تسریع روند ساخت چنین پروژه های مهم و تاثیر گذاری، نهایت تلاش، حمایت و همکاری را داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه تهران سما، امیر حسین باقرنژاد با بیان مطلب فوق، اظهارداشت: خط ۶ مترو تهران یکی از مهمترین خطوط شبکه مترو خواهد بود که از چندین منطقه عبور کرده و دسترسی به شهرری را تسهیل می کند.

وی افزود: عملکرد شهرداری تهران و شرکت مترو در ساخت و توسعه خطوط قابل تقدیر و توجه است و امید است که دولت نیز نهایت همکاری را برای تسریع روند توسعه خطوط مترو داشته باشد، چرا که توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو نقش به سزایی در پیشرفت و ارتقای شاخص های توسعه در شهرها و کشور دارد.

مجری خط ۶ مترو تهران نیز در حاشیه این بازدید، گفت: خط ۶ مترو تهران که از دولت آباد آغاز شده تاکنون حدود سه کیلومتر پیش روی داشته و به سمت کیان شهر، بزرگراه آزادگان و بزرگراه بعثت ادامه مسیر داشته ایم.

وی با بیان اینکه فاز نخست خط ۶ مترو تهران در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان سال آتی به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در فاز نخست، خط ۶ مترو از دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) آماده بهره برداری می شود و با خطوط ۴ و ۲ مترو در ایستگاه های شهدا و امام حسین (ع) تقاطع خواهد داشت.

مهندس حسین شهرآزاد گفت: حفر تونل در این خط با دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) صورت می گیرد ک روزانه ۱۵ متر پیشروی در حفر داریم اما اگر اعتبارات مورد نیاز تامین و برخی مشکلات رفع شود این میزان را می توانیم ، روزانه تا ۳۰ متر نیز افزایش دهیم.

شایان ذکر است فرماندار شهرری، حجت السلام شاه چراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرری و مهندس بابایی شهردار منطقه ۲۰ از خط ۶ مترو تهران و دستگاه حفار اتوماتیک در این خط بازدید کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.